آخرین خبر

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند !

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

این روزها خبر ایفای نقش بهنام بانی در فیلم گشت ارشاد ۳ حسابی خبرساز شده است و به همین بهانه نگاهی داشته ایم به خواننده هایی که طی سال های اخیر به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته اند.

حضور خواننده‌ها در عرصه سینما، اتفاق جدیدی نیست. نه‌تنها در ایران بلکه برخی خواننده های مطرح دنیا هم تجربه بازیگری در سینما را دارند که گاهی خواننده‌ها می‌توانند یک بازیگر حرفه‌ای باشند و استعدادشان را به رخ بکشند و گاهی تنها به‌دلیل نام‌آشنا بودن در موسیقی روی پرده سینما ظاهر می‌شوند. در سینمای ایران برخی خواننده‌های مطرح پاپ بطور جدی وارد عرصه بازیگری شده اند که علی رغم آنکه چندین تجربه بازیگری در کارنامه خود دارند اما غالبا آثارشان جایی در سینمای بدنه ندارد و در دسته بندی های فیلم های تجاری قرار میگرد ، حال بماند که اغلب این آثار هم در فروش گیشه چندان توفیقی کسب نمی کنند.

پرکارترین خواننده بازیگر یا «مانکن» های سینما

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

بدون شک فرزاد فرزین به عنوان پرکارترین خواننده بازیگر شناخته می‌شود، این خواننده مطرح موسیقی پاپ برای نخستین بار در سال ۸۵ در فیلم «پسران آجری» در نقش یک خواننده جوان جلوی دوربین رفت، از آنجا که فرزاد  فرزین در «پسران آجری» نقش کوچک و فرعی داشت، کمتر کسی تصور میکرد که فرزین  در ادامه حضورش در عرصه سینما به عنوان بازیگر، موفق به ایفای نقش در چندین  فیلم سینمایی و سریال های نمایش خانگی «عاشاقانه»، «مانکن» شود، آثاری که شاید به لحاظ کیفی حرفی برای گفتن در سینما نداشته باشد اما به هر حال به لحاظ تعداد آثار برای یک خواننده پاپ قابل تامل اند.

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

رضا یزدانی دیگر خواننده پرکار در عرصه بازیگری در سینماست وی که علاقه شدیدی به سینما دارد معمولاً در هر آلبومش یک قطعه موسیقی دارد که فضای آن کاملا سینمایی است. یزدانی پس از اجرای تیتراژ فیلم‌های مختلف سال ۸۹ برای اولین بار به عنوان بازیگر جلوی دوربین فیلم “بوی گندم” رفت و در ادامه یزدانی در فیلم ها و سریال هایی مختلفی به ایفای نقش پرداخت که نحوه ایفای نقشش در یکی دو اثر با انتقاد برخی مخاطبان مواجه شد.

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

مازیار فلاحی هم از آن دسته خواننده های پاپ است که تاکنون در دو فیلم سینمایی و یک سریال نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته است، یکی از نکات قابل توجه درباره حضور مازیار فلاحی در سینما مرتبط بودن هر سه نقش ایفا شده وی با حوزه موسیقی است و این خواننده در تجربه حضورش در سینما سعی کرده بر اساس پشنوانه موسیقایی خود قدم بر دارد.

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

حمید عسگری هم از آن دست خواننده های است که تاکنون در چند فیلم سینمایی ایفای نقش داشته است که حضورش در عرصه سینما کم حاشیه نداشته است، که از این میان میتوان به به انتقادات شدید به بازی اش در یکی از فیلمهایش و مصاحبه علیه سازندگان این فیلم اشاره کرد و آنطور که خود عسگری در مصاحبه هایش گفته است، تاکنون بخاطر حس کنجکاوی پیشنهاد بازیگزی را قبول کرده و از این پس سختگیری بیشتری هنگام ارائه پشنهادات جدید میکند.

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

 

 خواننده های گزیده کار

برخی خواننده های مطرح به انگیزه های مختلف یک تجربه بازیگری را در سینما پشت سر گذاشته اند و نگاه حرفه ای و جدی به عرصه بازیگری در سینما نداشته اند ، هرچند تک فیلم هایی سینمایی که همین خوانندگان حضور داشتند همانند آثار خوانند ه‌های پرکار سینما به توفیق آنچنانی در سینما دست پیدا نکرده است اما برخی از آنان برای مخاطبانشان از اهمیت خاصی برخوردا بوده است که از این میان میتوان به رضا صادقی و بنیامین بهادری اشاره کرد.

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

خواننده مشکی‌پوش در سال ۹۰ در فیلمی به نام “بی‌خداحافظی” به نوعی  در نقش خودش بازی کرد که تجربه جالبی برای مخاطبانش به نظر می‌رسید. این فیلم در همان سال اکران شد و علیرغم آن‌که با فروش بالایی مواجه نشد اما برای صادقی و طرفدارانش، به اثری ماندگار که روایتگر بخشی از زندگی این این خواننده مطرح بوده است ، بدل شد و این  اثر اولین و آخرین حضور رضا صادقی به عنوان بازیگر بوه است

سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند!

بنیامین بهادری تنها تجربه بازیگری اش حضور در فیلم  «سلام بمبئی» محسوب میشود، این خواننده شناخته شده علاوه بر بازی، به عنوان خواننده  چندین قطعه برای این فیلم هم خواند تا هنر موسیقایی اش بیشتر از توانایی بازیگری اش در این فیلم به چشم بیاید، در مجوع تنها فیلمی که بنیامین در آن حضور داشته به واسطه حضور عوامل مشترک هندی و ایرانی به فروش قابل توجه  ای در سینما دست یافت.

همچنین محمدرضا عیوضی، امید نعمتی، کاوه آفاق، عماد طالب‌زاده، اعضای گروه ۷، امیر تاجیک و امید حاجیلی سایر خوانندگانی هستند که طی سالهای اخیر تجربه  بازیگری در سینما و تلویزیون را داشته اند که به تازگی هم بهنام بانی در جدیدترین عرصه فعالیت خود، مشغول ایفای یکی از نقش های اصلی فیلم «گشت ارشاد ۲» است که باید منتظر ماند تا سرنوشت نخستین تجربه بازیگری بهنام بانی چه میشود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سرنوشت خواننده‌هایی که مانکن سینما می‌شوند !”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید