آخرین خبر

«منو بشناس» کپی نیست/ حاشیه سازی ها از حسادت است

خواننده حاضر در قطعه موسیقی «منو بشناس» گفت: در همه دنیا خوانندگان در جهان موسیقایی‌شان قطعه‌ای ملی و میهنی دارند. ای کاش دیگران و نهادهایی که اتفاقا بودجه‌های کافی دارند، سراغ این ابتکارات بروند. احساس می‌کنم حواشی از سر حسادت است.

به گزارش آوای ایرانیان،  «منو بشناس» نام قطعه موسیقی پرسر و صدای روزهای اخیر حوزه موسیقی است که «مأوا» (مرکز موسیقی انقلاب اسلامی) با همکار ی۴۰ نفر از خوانندگان شناخته شده موسیقی کشور آن را تدارک دیده و قرار است بزودی به شکل نماهنگی منتشر شود.
این اثر موسیقایی هرچند با حواشی هم روبرو شد و برخی آن را به قطعات مشابه خارجی از مایکل جکسون تا غیره نیز مرتبط دانستند. با این حال به نظر می‌رسد «منو بشناس» که با سوژه وحت ملی و ایران ساخته شده، اثری قابل تأمل باشد.
حسین حقیقی، خواننده موسیقی که نماهنگ پراقبالی همچون «سلام به آینده» را نیز در کارنامه دارد گفت: «منو بشناس» اولین تجربه ما در حوزه هم‌خوانی و اثری مشترک میان بچه‌های موسیقی نیست اما قطعا تجربه‌ای به مراتب قابل تأمل و موفق خواهد بود.

• برخی به ذهنشان هم نمی‌رسد که این خواننده‌ها را بتوان دورهم جمع کرد

 

 

 

وی افزود: دورهم جمع‌کردن این تعداد خواننده که همگی مطرح و صاحب صدا هستند در یک پروژه، آنهم حول موضوعی ملی ارزشمند است. هرچند برخی در این بین ایجاد حاشیه هم می‌کنند و البته احساس می‌کنم این حواشی از سر حسادت است.
این خواننده جوان یادآور شد: در همه جای دنیا، خوانندگان در جهان موسیقایی‌‎شان، قطعه‌ای ملی و میهنی دارند. ای کاش دیگران و نهادهایی که اتفاقا بودجه‌‎های کافی دارند، سراغ این ابتکارات بروند. کنار هم قرار گرفتن و هم‎صدایی این همه خواننده اتفاق جالب و خوشایندی را رقم زده است.
حقیقی ادامه داد: متأسفانه هستند مراکز و حتی شرکت‌های موسیقی که حتی به ذهنشان خطور نکرده که می‌شود به این شکل جالب برای ایران خواند و شاید از تعلل خود و اقدام جالب دیگری، این چنین برافروخته شوند و حسادت هم بکنند!

• نه کپی است و نه به قول معروف کاور شده

 

 

این خواننده با بیان اینکه قطعاتی مثل «منو بشناس» اثر ملی خواهد بود گفت: من از چنین قطعاتی و همکاری‌هایی استقبال می‌کنم و «منو بشناس» را جز تجربه‌های خوب خودم می‌دانم. نه تنها من بلکه بقیه خواننده‌های دیگر این قطعه چنین نگاهی به این اثر دارند.
خواننده آهنگ‌های “قرنطینه” و “اینجا” خاطرنشان کرد: روایت موضوعات ملی و میهنی در حیطه موسیقی یک اتفاق ویژه برای اهالی موسیقی و خصوصا خوانندگان است؛ فرقی هم ندارد متعلق به چه کشوری باشیم و با کمی جستجو می‌بیند از ایرانی‌ها تا هنرمندان عرب و دیگر خوانندگان خارجی حتما چنین تجربه‌هایی را داشته‌اند.
حسین حقیقی با اشاره به کپی دانستن «منو بشناس» عنوان کرد: اصلا نباید سراغ این مباحث رفت. این اثر نه کپی است و نه به قول معروف کاور شده؛ در آهنگ و تنظیم نیز سبک دیگری را دنبال می‌کند. مثل این می‌ماند که بگوییم برنامه‌ای همچون «مگر عصر جدید» کپی است؟ بله! ولی مهم این است که آن را ایرانی کرده باشیم.
وی درنهایت گفت: اگر بگوییم چون چند خواننده کنار هم در این اثر حضور دارند پس کپی فلان اثر شبیه این تجربه است، پس همه کارهای جهان کوی یک مشابه خودشان هستند.

 

«منو بشناس» تلاش موسسه موسیقی «ماوا» و خوانندگان سرشناس ایرانی برای تقویت هویت ملی در میان ایرانیان است. بهروز صفاریان، رضا صادقی، فرزاد فرزین، فریدون آسرایی، حجت اشرف‌زاده، گرشا رضایی، خشایار اعتمادی، پرواز همای، سینا شعبانخانی، روزبه نعمت‌الهی، گروه «سون»، کاوه آفاق، حسین حقیقی، مسعود صادقلو، حمید هیراد، حامد همایون، سینا درخشنده، سامان جلیلی، احسان حق شناس، رضا شیری و تعداد زیادی از خوانندگان و هنرمندان دیگر، در این اثر حضور دارند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«منو بشناس» کپی نیست/ حاشیه سازی ها از حسادت است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید