آخرین خبر

خسرو حسن‌زاده هنرمند نقاش درگذشت/ پیام تسلیت انجمن هنرمندان نقاش

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان نقاش ایران، هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران با تأیید خبر درگذشت خسرو حسن‌زاده هنرمند نقاش، پیامی را منتشر کرد. در متن پیام تسلیت انجمن هنرمندان نقاش ایران آمده است:

«با کمال تأسف، تأثر و ناباوری مطلع شدیم هنرمند نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران جناب آقای خسرو حسن‌زاده دار فانی را وداع گفتند. انجمن هنرمندان نقاش ایران فقدان این هنرمند گرامی را به جامعه هنری ایران، اعضای محترم انجمن هنرمندان نقاش ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماید.»

خسرو حسن‌زاده هنرمند معاصر در سال ۱۳۴۲ در تهران متولد شد. کودکی و نوجوانی را در شرایط دشواری گذراند و در سال‌های جوانی نقاشی مشغله ساعت‌های اندک فراغت‌اش از کار بود. بعداً در مجتمع دانشگاهی هنر تهران در رشته نقاشی و در دانشگاه آزاد در رشته ادبیات فارسی تحصیل کرد، و در سال‌های دهه ۱۳۶۰ زیر نظر آیدین آغداشلو به فراگیری نقاشی پرداخت. موضوع آثار او اغلب مسائلی است که در جامعه ایرانی با زندگی روزمره و حساسیت‌های اکثریت مردم گره خورده است، جنگ، خانواده، زنان، قهرمانان، ستاره‌ها و چهره‌های محبوب، ورزش‌ها و سنت‌های مردمی، رابطه جامعه ایرانی با غرب؛ و اموری از این دست؛ و از این رو است که خود آثارش را «هنر مردم» می‌نامید.

حسن‌زاده به هنرآفرینی در قالب‌های متفاوت و استفاده از مصالح متعدد، متنوع، و ترکیب مصالح علاقه دارد. بسیاری از آثار او بر پایه چاپ سیلک‌اسکرین که او خود در آن مهارت تمام دارد خلق می‌شوند. کاشی نیز از مصالح مورد علاقه او است که در ترکیب آن با چاپ سیلک و لعابکاری، به بیان هنری تازه‌ای دست‌یافته است.

گزیده‌ای از آثار این هنرمند از دهه ۱۳۷۰ به بعد، در سال ۱۳۹۷ در گالری ایرانشهر به نمایش درآمد که مجموعه‌های مختلفی چون «یادداشت‌های جنگ»، «تروریست»، «یا علی مدد» و «پهلوانان» و … را شامل می‌شد. این مرور بر آثار به دنبال نمایش جدیدترین مجموعه آثار حسن‌زاده با عنوان «وارهول نجاتم داد» برگزار شد. در سال ۱۴۰۱ نیز نمایشگاهی با عنوان «بازگشت رضا موتوری» در گالری ایرانشهر برگزار کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خسرو حسن‌زاده هنرمند نقاش درگذشت/ پیام تسلیت انجمن هنرمندان نقاش”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید