آخرین خبر

علیرضا قزوه: درهای مرکز موسیقی صداوسیما به روی همه باز است

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «صباهنگ» برنامه موسیقی محور رادیو صبا است که با پخش ترانه های درخواستی، فضای شادی را برای مخاطبان این شبکه ایجاد می کند. این برنامه با بخش های «گزارش»، «موسیقی فیلم»، «تکمیل شعر»، «ترکیب ترانه»، «نمایش ترانه» و «مهمان ویژه» هر روز از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ راهی آنتن رادیو صبا می شود.

روز دوشنبه دوم خرداد علیرضا قزوه، شاعر، نویسنده و مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما مهمان ویژه این برنامه شد و در این گفتگو درباره آثاری که از صداوسیما پخش می شوند، توضیح داد.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما درباره مراحل دریافت مجوز آثار از مرکز موسیقی صداوسیما گفت: درهای این مرکز به روی همه باز است و من شخصا پذیرای همه کسانی هستم که در این زمینه استعداد دارند، در این مرکز بزرگان موسیقی بر اساس علم و دانش آثار رسیده را بررسی می‌کند و به طور معمول در طی یک تا دو روز نتیجه بررسی ها اعلام می شود. علاقه مندان و کسانی که فکر می کنند در حوزه شعر، موسیقی و خوانندگی استعدادی دارند می توانند به مرکز موسیقی صدا و سیما واقع در ساختمان اداری صدا و سیما طبقه ششم مراجعه کنند. همچنین علاقه مندان در سایر شهرستان ها می توانند به مرکز صداوسیمای استانی خود مراجعه و آثار خود را برای این مرکز ارسال کنند.

قزوه درباره انتخاب سلیقه ای برخی از آثار توضیح داد: شاید در برهه ای از زمان این اتفاق می افتاد، ولی امروز ما تلاش می کنیم این طور نباشد و آثار با اصالت و فرهیخته به سازمان صداوسیما راه یابند و استعدادهای جوان و کمتر شناخته شده معرفی شوند.

وی افزود: هنرمندانی که از نتیجه بررسی های آثارشان راضی نیستند، می توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا آثارشان توسط کارشناسان دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما درباره پخش ترانه ها و موسیقی های کم کیفیت گفت: برخی از ترانه ها و کارهایی که از رادیو و تلویزیون شنیده می شود، گاهی بدون مجوز از طریق مدیران تولید و پخش راهی آنتن می شود که این کار به عنوان تخلف ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد، همه تلاشمان را می‌کنیم که این تخلفات کمتر شود.

این شاعر و نویسنده درباره تربیت نیروهای جدید در حوزه شعر و موسیقی در صداوسیما عنوان کرد: با بررسی آثار رسیده از شهرستان ها و تجلیل از جوانانی که در این زمینه استعداد دارند، تلاش می کنیم این استعدادهای با اصالت به سمت موسیقی های بی اصالت کشیده نشوند و جذب صداوسیما شوند و آموزش های لازم را ببینند.

قزوه در پاسخ این سوال مجری برنامه که به نظر شما دریافت مجوز یک موسیقی و ترانه از وزارت ارشاد و دفتر موسیقی صداوسیما موازی کاری نیست؟ توضیح داد: در سازمان صداوسیما سلسله مراتب و قوانینی برای پخش وجود دارد، برای مثال گاهی یک اثر مجوز پخش در شبکه استانی یا جام جم را دارد، ولی همان اثر در شبکه های سراسری قابل پخش نیست که این قوانین نیز متناسب با مخاطب سنجی های انجام شده وضع شده است.

وی افزود: مرکز موسیقی صداوسیما در نهایت به دنبال پخش آثار با کیفیت و رشد استعدادهای اصیل است که تلاش می‌کند همه این اتفاقات از روی دانش و آگاهی و عادلانه صورت گیرد.

در پایان گفتگو مجری برنامه «صباهنگ» پیشنهاد برگزاری یک جشنواره استعدادیابی موسیقی در حوزه شعر، خوانندگی و موسیقی را به ریاست دفتر شعر، موسیقی و سرود صداوسیما داد که مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد در آینده با هماهنگی با مدیر شبکه رادیویی صبا و پیگیری عوامل برنامه ساز «صباهنگ» این امر صورت گیرید.

«صباهنگ» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و اجرای فریبا باقری از رادیو صبا پخش می شود.
علاقه مندان می توانند این گفتگو را با مراجعه به بخش بگو مگو در سایت رادیو صبا بشنوند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علیرضا قزوه: درهای مرکز موسیقی صداوسیما به روی همه باز است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید