آخرین خبر

مردم کتابخوان پایه پیشرفت اقتصادی هستند

به گزارش آوای ایرانیان آئین سرمایه قلم؛ تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه عصر امروز شنبه ۱۷ تیر با حضور اصحاب قلم و رسانه در هتل لاله برگزار شد.

در ابتدای این‌مراسم محمدهادی سلیمی‌زاده مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در صحبت‌هایی گفت: بحث نشر یک موضوع پایه‌ای در فرهنگ سازی است. محققی می‌گفت که در کشور ترکیه چه شرایطی در عرصه نشر فراهم شده و دامنه تولید محتوایشان تا چه اندازه است و چقدر نهادها در بحث مالی آنجا ورود کرده اند. از همه حضار می‌خواهم پس از برنامه با ما ارتباط بگیرند تا کاری تعاملی در عرصه تولید محتوا و انتشار داشته باشیم.

در ادامه عبده تبریزی یکی از پیشکسوتان حاضر در برنامه گفت: زبان ابزاری برای توانمندی است. روزنامه نگاری اخلاقی و اصولی چون صداقت، دقت و انصاف تاکید دارد و از آنها انتظار می‌رود به کدهای اخلاقی پایبند باشند. از شخصیت‌های تأثیرگذار بسیاری هستند که کمک فکری زیادی به وضعیت جامعه دارند. نوشتار و روزنامه نگاری اقتصادی باید برای آموزش خبرنگاران تلاش کند تا آنها را راهنمایی کند. معرفت شناسان و اقتصاددانان معاصر هم بر لزوم نوشتن شفاف بویژه در عرصه اقتصاد تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه باید در نوشتار اقتصادی وجه احساس نیاز به موضوع و برجسته بودن آن را در نظر بگیریم، گفت: روزنامه نگاری در درجه اول باید در خدمت توانمندی جامعه باشد، اقتصاددان‌هایی مثل پل رودمن تحلیل مسئولانه اقتصادی ارائه می‌دهند.

تبریزی در پایان گفت: اهالی قلم مسئول باید با دقت و انصاف تلاش کنند مردم دچار گمراهی نشوند.

در ادامه یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مراکز اقتصادی چنین اهتمامی به عرصه بازار نشر ندارند این کار خیلی مهم است و جای تبریک دارد تا جایی هم من کار انتشارات را دیدم، آثار خوبی هستند. وضعیت تولید محتوا در عرصه اقتصاد در کشور ما خیلی بسامان نیست بنابراین مراکزی در این عرصه تولید محتوا می‌کنند کارشان خوب است آثار انتشارات بورس از همین دسته است. ترویج دانش درست در عرصه اقتصاد خیلی مهم است. نکته دیگر اهمیت موضوع کتاب و نسبتش با عرصه اقتصاد است شاید در بدو امر این دو جدا از هم به نظر بیاید.

وی افزود: کتابخوانی امید را در جامعه زنده نگه می‌دارد. ما الان در کشورمان سالیانه ده هزار تولید محتوا داریم، جامعه‌ای ۱۰ هزار کودک نوجوان دارد یعنی با نشاط است توجه به کتابخوانی مهم است، توجه به تولید محتوا مسئله مهم بازار اقتصادی است امروز صنایع خلاق در تمام دنیا بااهمیت است.

در ادامه از نویسندگان پیشکسوت بازار سرمایه به این‌ترتیب تجلیل شدند:

۱- حمیدرضا ارباب به دلیل تألیف آثار ارزشمند و اولین قرارداد تألیف کتاب در انتشارات بورس
۲- حسن قالیباف اصل به دلیل تألیف آثار ارزشمند
۳- فریدون رهنمای رودپشتی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و کسب جوایز ملی
۴- غلامرضا کرمی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و کسب جوایز ملی
۵- ابوالفضل شهرآبادی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین عنوان کتاب در انتشارات بورس
۶- روح الله فرهادی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و بیشترین شمارگان کتابهای تخصصی و دانشگاهی
۷- بیتا مشایخی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و دارای شمارگان کتابهای تخصصی و دانشگاهی
۸- سید مجتبی فنایی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین شمارگان کتابهای عمومی سواد مالی در انتشارات بورس و کسب جوایز ملی
۹- محمداسماعیل فدایی نژاد به دلیل تألیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تألیف آثار برجسته علمی در انتشارات بورس
۱۰- سید مجید شریعت پناهی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تألیف آثار برجسته علمی در انتشارات بورس
۱۱- رضا تهرانی به دلیل تألیف آثار ارزشمند

پس از تجلیل از این‌چهره‌ها، ایرج نوروش استاد پیشکسوت حوزه بازار سرمایه گفت: نویسندگی یک میدان نیاز و تقاضا است اگر در بازار سرمایه تقاضا نباشد، شغل هم کمرنگ می‌شود مثلاً دانشجویان دوست دارند زودتر دکترا بگیرند و بروند، روند کار برایشان مهم نیست درحالیکه بازار باید برایشان مهم باشد. ما هنوز در صورت‌های مالی مان مانده ایم، اینها خالص بدون هیچ اندازه گیری است درحالیکه همه وارد بازار می‌شوند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مردم کتابخوان پایه پیشرفت اقتصادی هستند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید