آخرین خبر

سی‌وهشتمین جشنواره «موسیقی فجر» به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش آوای ایرانیان مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه روز پنجشنبه چهارم اسفندماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد و رئیس جشنواره برگزار شد.

علیرضا افتخاری، داود گنجه‌ای، سید محمد میرزمانی، هادی آزرم، مجید اخشابی، امیرحسین سمیعی، محسن نفر، هوشنگ جاوید، محمود سالاری، محمد اله یاری، مهدی سالم، مجید پوراحمدی، و تعدادی دیگر از هنرمندان از چهره‌های حاضر در مراسم اختتامیه هستند.

این مراسم رأس ساعت ۱۸:۵۵ با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن مجید به‌صورت رسمی آغاز شد.

در بخش ابتدایی این برنامه گروه سرود «فرزندان ایران» به رهبری مهراد سعید تعدادی از قطعات ملی – میهنی کشورمان را برای مخاطبان اجرا کرد.

پخش کلیپی مشتمل بر آماده سازی ستاد برگزاری و شورای سیاستگذاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و پیام تصویری محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری رئیس جشنواره و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش بعدی برنامه اختتامیه بود.

معرفی برگزیدگان بخش ترانه

در ادامه این مراسم بخش اول اهدای جوایز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اختصاص به «جایزه ترانه» داشت که در این بخش پس از قرائت بیانیه هیات داوران، جوایز این بخش به ترتیب زیر اعلام شد.

میلاد عرفان‌پور شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

محمد مهدی سیار شاعر و ترانه سرا

جواد اسلامی شاعر و ترانه سرا

سعید بیابانکی شاعر، ترانه سرا و مجری

قاسم ساجدی شاعر و ترانه سرا

نغمه مستشار نظامی شاعر و ترانه سرا

برگزیدگان جایزه «موسیقی و رسانه»

بخش دیگر مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به معرفی برندگان جایزه موسیقی و رسانه اختصاص داشت که در این بخش ضمن قرائت بیانه هیات داوران توسط حسین سرافراز دبیر این بخش، اسامی برگزیدگان به ترتیب زیر اعلام شد.

خبرگزاری‌ها:

شایسته تقدیر: فاطمه رفاهت برای «خیامی از نای بوشهری ها»

آثار دیداری و شنیداری:

نفراول: عبدالله طرفی مدهوش برای برنامه «یادگار خوزستان»

نفردوم: آزاده شاهرخ مهر برای برنامه «نغمه در نغمه»

تفرسوم: محمد منسوجیان

مطبوعات:

نگاه ویژه: سید مهدی موسوی برای مطلب «آهنگ رسوایی»

تقدیر: علی نامجو برای مطلب گفتگو با کوروس سرهنگ زاده

تقدیر: رضا نامچور برای مطلب گفتگو با فرهاد فخرالدینی

بزرگداشت چند هنرمند موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی

بزرگداشت محسن نفر نوازنده، آهنگساز و مقام دان موسیقی ایرانی و خالوقنبر راستگو از نوازندگان پیشکسوت موسیقی هرمزگان بخش دیگر مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بود.

هنرمندان فعالی طی ماه‌های گذشته نشان درجه یک هنری را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند، که در بخش دیگری از مراسم اختتامیه به نمایندگی از این هنرمندان، از سه هنرمند قدردانی شد.

غلامرضا صوفی آذر هنرمند موسیقی مقامی منطقه تربت جام، غلامحسین غفاری نوازنده و خواننده موسیقی مقامی، وحید اسداللهی نوازنده موسیقی مقامی منطقه آذربایجان از جمله هنرمندانی بودند که در این بخش از آن‌ها در حضور مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، قدردانی شد.

جایزه «گوهرشاد» برای علیرضا افتخاری

بخش دیگر از برنامه نوبت به اهدای جایزه هنری گوهرشاد رسید که جایزه این بخش از سوی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا افتخاری اهدا شد.

خبرگزاری مهر رسانه برتر در حوزه اطلاع‌رسانی جشنواره

تقدیر از رسانه‌های برتر در حوزه اطلاع رسانی جشنواره موسیقی فجر نیز بخش دیگر برنامه بود که در این بخش از بین ۸۷ رسانه، رسانه‌های زیر به عنوان رسانه‌های برتر سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر در حوزه اطلاع رسانی معرفی شدند.

خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری آنا، خبرگزاری برنا، خبرگزاری صبا، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری تسنیم و روزنامه ایران به ترتیب در فهرست رسانه‌های برتر این دوره از جشنواره قرار گرفتند.

سخنرانی وزیر ارشاد درباره شب‌های به یادماندنی فجر

در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی از شب های به یاد مادنی جشنواره موسیقی فجر گفت.

پس از این بخش و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه موسیقی «شبدیز» به اجرای قطعاتی از موسیقی منطقه جنوب کشورمان پرداختند.

در بخش پایانی برنامه نیز نوبت به اهدای جوایز بخش «جایزه باربد» سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر رسید. مشروح فهرست برگزیدگان را اینجا بخوانید.

این مراسم در ساعت ۲۱:۳۰ به پایان رسید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سی‌وهشتمین جشنواره «موسیقی فجر» به ایستگاه پایانی رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید