آخرین خبر

صداوسیما می‌گوید «جنگل پرتقال» با سیاست‌هایش نمی‌خواند!

به گزارش آوای ایرانیان رسول صدرعاملی تهیه کننده و کارگردان سینما در حاشیه جشنواره میراث فرهنگی درباره اینکه چرا کمتر آثاری در سینما و تلویزیون به میراث فرهنگی کشورمان پرداخته‌اند گفت: باعث تاسف است چون تعریفی که از سینمای ارزشی شده در این چند دهه به گونه‌ای بوده است که خیلی از مسایل و مضامین ارزشمند در این فهرست نیست از جمله میراث فرهنگی که می‌تواند یکی از ارزشی‌ترین و بهترین های عرصه نمایش و هنر و ادبیات باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره میراث فرهنگی اضافه کرد: عزت الله ضرغامی و دیگران از جمله علی دارابی و علیرضا تابش دبیر جشنواره میراث وارد عرصه ای شده اند که در آن قصد دارند با برگزاری چنین جشنواره هایی به میراث فرهنگی کشور بپردازند پس باید کمکشان کرد تا جشنواره میراث فرهنگی را ارتقا داده و حتی بتوانند آن را به شکل بین المللی برگزار کنند.

صدرعاملی در ادامه درباره فیلم «جنگل پرتقال» که این روزها در سینماها در حال اکران است با ذکر یک گلایه نسبت به نبود تبلیغات آن در تلویزیون عنوان کرد: وقتی می‌گویند پخش تیزر «جنگل پرتقال» امکان پذیر نیست و با اعتباری که به فیلم دادند تنها امکان پخش زیرنویس را داریم و حرفشان هم این است که فیلم با سیاست های آنها نمی‌خواند من گیج می شوم، نمی دانم سیاست های مورد نظر آنها چیست.

وی در پاسخ به اینکه چقدر تلاش کرده است برای حل این مساله وارد گفت‌وگو شود، توضیح داد: به نظرم گفت‌وگو بی مورد است به هر حال اعمال ما روی پرده است و فیلم می‌سازیم که دیگر حرف نزنیم. فیلم خودش بیانگر موضوع است و باید درک شود. باید کسی پشت میز مسئولیت بنشیند که زیبایی شناسی، فرهنگ ایران و جامعه شناسی بداند.

صدرعاملی درباره کارنامه خود و دغدغه‌ای که در فیلمسازی نسبت به دختران نوجوان دارد نسبت به تولید اثر در تلویزیون با توجه به مخاطب فراگیر آن بیان کرد: من دیگر خسته تر از این هستم که بخواهم سریال بسازم و اگر عمری باشد ترجیحم این است که کار سینمایی بسازم.

وی در ادامه درباره تهیه کنندگی در تلویزیون تصریح کرد: اگر کار خوبی باشد مهم نیست چه کسی باعث و بانی آن است بلکه باید ارزشمند باشد. فرقی ندارد در چه مدیایی باشد تلویزیون یا سینما، مهم این است که جای آن اثر خالی باشد.

وی در پایان اعلام کرد که امسال می خواهد به دنبال کارگردانی فیلم خودش باشد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “صداوسیما می‌گوید «جنگل پرتقال» با سیاست‌هایش نمی‌خواند!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید