آخرین خبر

آوای موسیقی سنتی ایران در صربستان

آوای ایرانیان: آوای دلنشین موسیقی اصیل و دلنشین ایرانی در سطح مراکز عمده فروشگاهی در سراسر صربستان طنین انداز شد .

به گزارش آوای ایرانیان، گزیده‌ای از آواها و نداهای اصیل و سنتی کشورمان توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد تدوین و سپس در قالب لوح فشرده در اختیار مراکز بزرگ خرید و فروشگاه های زنجیره ای «ماکسی» در سراسر صربستان قرار داده شد تا در طول فعالیت این مراکز که معمولا بنحو شبانه روزی دایر هستند و مشتریان بسیار دارند ، بصورت متناوب پخش شود.

«محمود شالوئی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در این خصوص گفت: پس از رایزنی های انجام شده و با اطلاع از علاقه مندی مردم و مسئولان فروشگاههای زنجیره ای ماکسی در صربستان، تصمیم گرفته شد اقدامات اولیه برای تهیه الواح فشرده از موسیقی های اصیل و سنتی ایرانی انجام شود تا دوستداران به موسیقی سنتی و اصیل ایرانی در سراسر این کشور بتوانند از نوای دلنشین آواها و موسیقی سنتی ایرانی به هنگام خرید بهره مند شوند.

رایزن فرهنگی ایران افزود: از آنجا که موسیقی ایرانی در میان همه ملل جهان از جمله صربستان، طرفداران و علاقه مندان بسیار دارد، بر آن شدیم تا منتخبی از موسیقی های اصیل و سنتی که با استفاده از اشعار عرفانی مولانا، حافظ و سعدی ساخته شده اند و خوانندگان سرشناس آنها را با لحن دلنشین خود بصورت آواز خوانده و آهنگ سازان حرفه ای نیز قطعات آن را تنظیم کرده اند، در یک لوح فشرده برای ارائه آماده کنیم.

شالوئی گفت: در این لوح فشرده، افزون بر موسیقی اصیل سنتی، از آواها و نواهای محلی ایران اعم از بختیاری، کردی، ترکی، گیلانی و مازندرانی و همچنین لهجه شیرین شیرازی نیز استفاده شده است.

وی گفت: پیش بینی می شود با پخش این موسیقی در سطح فروشگاه های بزرگ و استقبال شنوندگان، تقاضای های بیشتری برای استفاده از این نواهای عرفانی صورت پذیرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آوای موسیقی سنتی ایران در صربستان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید