آخرین خبر

نخستین اپرای صرفا ایرانی با احترام به جانباخگان “منا” در برج میلاد شنیده شد

آوای ایرانیان: ارکستر بزرگ سازهای ایرانی «میرآترا» به رهبری و آهنگسازی میرامیر میری و با همراهی هادی فیض‌آبادی و محمد کرد در مقام خواننده، شنبه یازدهم مهر ماه در سالن همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رفت.

به گزارش آوای ایرانیان، این اجرا که چهارمین کنسرت گروه میرآترا به حساب می‌آید، با خوانش اشعاری از حافظ، هوشنگ ابتهاج، محمدعلی بهمنی و… همراه بود.
صحنه برای اجرای گروه میرآترا کاملا آماده بود که پیش از ورود اعضای ارکستر به روی صحنه، امین موسوی مدیر ارکستر به دو اندوه بزرگی که با این روزها همراه شده، یعنی حادثه‌ی منا و درگذشت هادی نوروزی اشاره و در ادامه از حاضرین در سالن درخواست کرد تا به احترام این درگذشتگان یک دقیقه در حالت ایستاده سکوت کنند. پس از آن نوبت به ورود نوازندگان به صحنه رسید که با تشویق حاضرین فرصتی پیدا کردند تا سازهای‌شان را کوک کنند. پس از چند ثانیه میرامیر میری، رهبر ارکستر به روی صحنه آمد و در اولین قدم، ارکستر قطعه‌ای بی‌کلام را به رهبری او اجرا کردند. پس از به پایان رسیدن این قطعه، رهبر این ارکستر از صحنه خارج شد تا هادی فیض‌آبادی را برای آمدن به روی صحنه همراهی کند که پس از چند قطعه نوبت به اجرای محمد کرد رسید. در ادامه کنسرت قطعه‌ی بی‌کلام دیگری را هم با عنوان «نوای عود» اجرا و با توضیح رهبر ارکستر، آن قطعه به روح درگذشتگان حادثه منا تقدیم شد. کنسرت میرآترا که با استقبال مخاطبان همراه شده بود و میزبانی چهره‌هایی چون محمدعلی بهمنی، علی قمصری و… را برعهده داشت با قطعه‌ای با اجرای دوصدایی خوانندگان گروه به کار خودش پایان داد که با تشویق طولانی حاضرین در سالن همراه شد.
آهنگسازی قطعات کنسرت میرآترا را میرامیر میری، مهدی یاوری و نیما حسین‌زاده برعهده داشتند و در این کنسرت به ترتیب قطعات «راز و نیاز»، «میرآترا»، «ای عشق»، «غزل ما»، «شب شیدایی»، «جوانان»، «رقص ایرانی»، «آتش دل»، «نوای عود» و «دل رمیده» اجرا شدند.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نخستین اپرای صرفا ایرانی با احترام به جانباخگان “منا” در برج میلاد شنیده شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید