آخرین خبر

قدردانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از نشانه‌های تحول در سینمای کشور

به گزارش آوای ایرانیان در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ضمن قدردانی از نشانه های تغییر و تحول در سینمای کشور گفت: اتفاقات و اخبار خوبی از سینما می‌شنویم که بسیار امیدوار کننده است. قطعا تغییر و تحول در این حوزه آغاز شده که شایسته تقدیر است.

وی افزود: امروز شاهد تحول در سینما هستیم البته که هنوز آغاز راهید. باید بگویم برغم سختی‌ها و فشارها همچنان پایبند اصول مانده‌اید و من از شما تشکر و تقدیر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: کار شما بسیار ارزشمند است، چرا که تاثیرگذاری سینما و فیلم همیشه فوق‌العاده بوده است همانند مختار که درباره آن کتاب‌های بسیاری نوشته شده ولی یک فیلم شناخت گسترده‌ای به همه ما داد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه فیلم «به وقت شام» در مقطع خودش موجی خوبی ایجاد کرده بود تصریح کرد: کار و مسئولیت‌تان را اولویت‌دارترین کار بدانید چرا که سینما کار مهمی است و با اهمیت‌تر از آن موضوعی نداریم بنابراین با همت و انگیزه به‌ کارتان ادامه دهید.

وی اضافه کرد: زمانیکه یک مطلب علمی یا دینی را در قالب هنر تبیین می‌کنید،موضوع پایدار و ماندگار می‌ماند و این برای فعالان این حوزه باقیات صالحات است.

وی عنوان کرد: کار مدیریت سینما با توجه به فضای رقابت بین‌المللی و هجمه‌ها، بسیار سخت و دشوار است اگر بخواهیم فیلم تاثیر مطلوبی داشته باشد، توجه به خدا کمک می‌کند تا تاثیرگذاری آن ماندگار شود‌.

در ادامه این دیدار محمد خزاعی با بیان اینکه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها به دلیل پایگاه اجتماعی شناخت جامع‌تری از نیازهای فرهنگی کشور دارند، عنوان کرد: حمایت و همگرایی شما در حوزه تقویت گفتمانی سینما و تبدیل آن به یک مطالبه اجتماعی و گسترش مخاطبان بسیار مهم است.

وی افزود :دولت سیزدهم در راستانی توسعه عدالت فرهنگی اهتمام و توجه جدی به زیرساخت سینماها معطوف داشته است چرا که بر این باوریم یکی از مطالبات جدی مردم در کشور، مطالبه سالن سینماست و به لحاظ آماری در این حوزه نیاز به همت بیشتری داریم.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح سینمای بوکان ۲۳۴ امین سالن سینما در کشور در دولت سیزدهم افتتاح شده است این در حالی است که سینماهای ۴۰ منطقه محروم نیز، تا پایان سال توسط موسسه سینماشهر به بهره برداری می‌رسند. البته این اتفاق با کمک همه نهادها و بخش‌های خصوصی در حال انجام است. 

رئیس سازمان سینمایی در ادامه تصریح کرد: در کنار توسعه زیرساخت، قطعا، مقوله تولید کیفی محتوا متناسب با نیازهای اجتماعی- فرهنگی کشور از دغدغه‌های جدی ماست.وی عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم و راهبردی سازمان سینمایی در دوره جدید حرکت به سمت مطالبات فرهنگی، گفتمانی و اندیشه‌ورزی است و در این زمینه ذیل سیاست استانداردسازی سعی کرده‌ایم به کیفیت محتوا توجه جدی داشته باشیم.

 خزاعی با اشاره به افق تولیدات پیش‌رو در عرصه‌های تولید آثار کوتاه، مستند و سینمایی اضافه کرد: خوشبختانه در این حوزه نیز شاهد تحولات و تنوع محتوا هستیم، مضامینی که بر مدار و محور نیازهای جامعه، خانواده و اخلاق‌گرایی ترسیم شده است.

وی ادامه داد: امسال با همگرایی و همدلی همه مجموعه‌های فرهنگی تولیدات متنوعی در زمینه‌های مختلف از قبیل محرم و اربعین ، شهدای ملی، انقلاب و دفاع مقدس، ملی شدن صنعت نفت، جمعیت، فلسطین و غزه، مفاهیم اجتماعی و شهری، اقوام و ژانرها و غیره آغاز شده است.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه تحول گفتمانی سینما و مسئله‌مندی آن بزرگ‌ترین دغدغه و اولویت ماست اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌مندی و اهتمام به استانداردسازی محتوایی شاید بتوان در این زمینه دولت سیزدهم را شاخص‌ترین دولت قلمداد کرد.

به گفته وی، کانون خانواده برای ما از اهمیت مضاعفی برخوردار است و طبیعی است اجازه جولان به فیلم‌های نازل و سخیف نمی‌دهیم. وی در خصوص کشف استعدادهای جدید و کادرسازی در استان‌ها عنوان کرد: با حضور میدانی تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های جدید را به‌ جامعه سینمایی معرفی کنیم.

خزاعی با بیان اینکه سینما از رهگذر سفرهای استانی به دغدغه جدی استان‌ها تبدیل شده اضافه کرد: هم در حوزه زیرساخت، هم تولید محتوا و هم بازاریابی،فروش و مخاطب، شاهد رونق و جهش‌های چشمگیری هستیم.

وی افزود: خوشحالم امروز بعد از شرایط سخت پساکرونا و پسا اغتشاش، شاهد رونق و نشاط جامعه و‌ سینماها هستیم و معتقدم به لحاظ جامعه شناسی رویکرد سازمان سینمایی در توجه به فیلم‌های فرهنگی، اجتماعی و کمدی هدفمندانه بوده است.

ه گفته وی، پشت سینما همانند هر جریان اجتماعی دیگر، تفکر و اندیشه و دانش است و این بر دوش اهالی هنر فقط نیست و نقش دانشگاه، حوزه علمیه، نخبگان و اندیشه ورزان را نباید نادیده گرفت.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: ائمه جمعه آگاهی، شناخت دقیق و ملموسی از ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرها دارند و قطعاً می‌توانند تصویر بهتری از وضعیت فرهنگی و اجتماعی در حوزه فرهنگ و سینما را ارائه دهند.

وی افزود: بحث عدالت فرهنگی مهم بوده و وزیر ارشاد نیز به این موضوع تاکید ویژه دارند. 

خزاعی با اشاره به اهتمام ویژه در این دوره به استان‌ها و توسعه صنعت سینما در سطح کشور اظهار کرد: رویکردهای حمایتی ما از سینمای استان‌ها و احیای سینمای بومی در چند محور برنامه‌ریزی شده و خوشبختانه طی دو ساله اخیر اقدامات ملموسی در زمینه توسعه صورت گرفته است.

گفتنی است در این سفر محمدرضا سوقندی مدیر کل امور حقوقی، عملکرد استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان ،مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و هاشم میرزاخانی مدیر عامل سینماشهر رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قدردانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از نشانه‌های تحول در سینمای کشور”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید