آخرین خبر

رونمایی از سمفونی “کاروان عشق”

نشست خبری چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش آوای ایرانیان»، علی فروغی اصل، رئیس بسیج سازمان صدا و سیما و رئیس چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیر غلامان در نشست خبری این اجلاس که ظهر امروز برگزار شد، بیان داشت: پس از ۶ دوره برگزاری اجلاس در تهران و شکل گرفتن اجلاس‌های استانی را از زنجان پایتخت شور حسینی آغاز و امسال نیز نوبت به استان هرمزگان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در اجلاس چهاردهم پیرغلامی را داریم که ۱۲۳ سال سن دارد و نزدیک به یک سال است که برای امام حسین(ع) مداحی می کند، گفت: در این اجلاس تقریبا ۶۵۰ میهمان از داخل و خارج کشور (شامل ۱۹ مهمان از قاره‌های آسیا،‌ اروپا و افریقا)  حضور دارند و البته امسال از  مداحین اهل تسنن نیز تجلیل خواهیم کرد.
فروغی افزود: در چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی بر روی وحدت شیعه و سنی بسیار تاکید داریم از این رو از فعالان مقاومت  متناسب با خادمان اهل بیت تجلیل خواهیم کرد و با حضور شیعه و سنی پاسخ محکمی به شجره خبیثه سعودی های خواهیم داد.

بهروز اکرمی معاون استاندار هرمزگان و دبیر  استانی اجلاس نیز در این نشست گفت: با برگزاری این اجلاس در استان هرمزگان به دنبال ثبت ملی دو اثر “سینه‌زنی نشسته” و  “علم گردانی”  هستیم تا در اجلاس رونمایی شود، همچنین تمبر یادبود اجلاس نیز قبل از برگزاری آن باطل می شود.
معاون استانداری هرمزگان افزود: برگزاری این همایش موجب وحدت هر چه بیشتر ما شیعیان و اهل تسنن می شود زیرا ما  در کنار هم مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کنیم اجلاس چهاردهم پیامی برای  دشمنان ایران است و البته باعث وحدت شیعه و سنی می شود.

مهدی دهقان نیری، دبیر چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی نیز در ادامه این نشست خبری بیان داشت: با توجه به شعار امسال و همچنین منویات رهبری معظم درباره مداحی، دو هدف را در نظر گرفتیم، “هیآت حسینی، دانشگاه معرفت دینی و اجتماعی” و  “فرهنگ حسینی، عصاره ادیان آسمانی”. بر این اساس، ۱۱ نفر از ۳۵ مهمان خارجی اجلاس را رهبران ادیان نظیر اسقف‌ها، خاخام‌ها، موبدان و … تشکیل می‌دهند.

دهقان نیری، دبیر چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی  گفت: رونمایی از ارکستر سمفونیک “کاروان عشق” و رونمایی ۱۰ اثر برگزیده مسابقه مستند پیرغلامان ( شامل ۱۱۰ اثر رادیویی و تلویزیونی) را در دستور کار داریم.
وی افزود: در این اجلاس، مرامنامه مداحان قرائت و همچنین انیمیشن سینمایی «نامور» ویژه عاشورا نیز رونمایی و بلافاصله در ایام محرم و صفر در سراسر کشور نمایش داده می شود.

دهقان نیری تاکید کرد: در این اجلاس قصد داریم تا با دعوت از ۵ مداح جوان اهل بیت، ازجمله مهدی سلحشور  و میثم مطیعی آیین عباگذاری را اجرا کنیم  زیرا بسیار ارزشمند و نیازامروز جامعه است زیرا این سنت کهن در کشورمان کم کم داشت به  فراموشی سپرده  می شد  که با این اقدام  سنت مداحی با عبا  در کشورمان دوباره  احیا می شود.

دبیر چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی ادامه داد: حفظ ۲۰۰۰ بیت شعر تنها یکی از آن ۱۲ شرط برای انتخاب و تجلیل از  پیرغلامان در این همایش است.

وی افزود: در چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی  از ۱۶ پیرغلام داخلی که میانگین سن آنها ۸۲ سال است تجلیل می شود  و البته در این اجلاس نیز از ۱۵ مداح و کارشناس خارجی تجلیل می شود از این رو عبدالله دقاق نماینده شیخ عیسی قاسم دعوت شده که بواسطه حضور او از زحمات و مبارزات انقلابی رهبر شیعیان بحرین تقدیر شود.

در پایان این  این نشست خبری  پوستر چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی رونمایی شد.

گفتنی است : چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان از  ۶ تا ۹ مهرماه ۱۳۹۵ در بندرعباس برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونمایی از سمفونی “کاروان عشق””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید