آخرین خبر

تجربه رادیو جام جهانی چگونه بود؟/ عرضه استعدادهای کمتر دیده شده

به گزارش آوای ایرانیان علی‌اصغر احمدی مدیر گروه مسابقات ورزشی شبکه رادیویی جام جهانی درباره فعالیت این شبکه در ایام جام جهانی قطر  گفت: المپیک و جام‌جهانی فوتبال رویدادهای مهمی هستند که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند فارغ از اینکه مخاطب تخصصی و همراه همیشگی ورزش باشید یا نه.

وی اضافه کرد: اهمیت جام جهانی و برگزاری آن در همسایگی ایران و حضور تیم ملی کشور به عنوان یکی از ۳۲ تیم حاضر در این رقابت، فرصت معرفی و شناخت فرهنگ‌ها، تاریخ و توانمندی‌های اقتصادی و … در کنار مصاف تیم‌های مختلف برای هواداران همه تیم‌ها و کشورها فراهم کرد. نیاز مخاطبان به اطلاعات مهم و لحظه‌ای از این رویداد عالمگیر فرصتی است که تنها با اتکا به یک شبکه یا کانال نمی‌توان به همه جوانب آن پرداخت.

احمدی درباره فعالیت های رسانه ای در این مدت اظهار کرد: پرداختن صرف به جام جهانی به خودی خود به چند رسانه همزمان نیاز دارد و برنامه‌سازی برای رشته‌های مختلف غیر فوتبالی که در طول سال مجال چندانی برای دیده و مطرح شدن ندارند و شاید هفته‌ای و بعضا ۲ هفته یکبار در رادیو ورزش پخش می‌شوند، مدیریت شبکه رادیویی ورزش را بر آن داشت تا از فرصت رادیو فصلی برای پوشش کامل مسابقات، تحلیل و بحث‌های کارشناسی، مستند و برنامه‌های کوتاه در قالب «رادیو جام جهانی» استفاده کند.

وی اضافه کرد: تنوع در سبک برنامه‌سازی، استفاده از ظرفیت و توانمندی همکاران رادیو-تلویزیونی و ارائه برنامه از استودیوی تهران و جزیره کیش فرصتی را برای دیده شدن و عرضه استعدادهای کمتر دیده شده فراهم کرد. از طرفی وقتی در سبد شما محصولات متنوعی برای سلایق مختلف وجود داشته باشد هواداران خود را جمع می‌کند. از نظر من رادیو جام جهانی از این حیث توانست موفق باشد و مخاطبان خوبی را جذب کرد که با مراجعه به آمارها می‌توان در مقایسه با شبکه‌های دیگر به میزان دقیق اقبال مردم به این شبکه رسید.

مدیر گروه مسابقات ورزشی در بخش دیگر درباره کمرنگ شدن گزارش ها و برنامه ها گفت: هر چه از حجم مسابقات جام جهانی کم می‌شود طبیعی است که سبد گزارش‌های ورزشی در این شبکه کم وزن‌تر می‌شود. اگر چه به لحاظ حساسیت و اهمیت این تنور لحظه به لحظه داغ تر شده و ما باید با چینش برنامه‌های متنوع‌تر تحلیلی، مستندها و بحث‌های فنی و کارشناسی بیشتر از قبل به موضوع جام جهانی بپردازیم. راضی کردن همه مخاطبان با طیف گسترده علایق و سلایق مسئولیت ما را در این مسیر سخت‌تر می‌کند. اما با توجه به بازخوردهایی که از پیام‌های همراهان داشتیم خوشبختانه مسیر را به درستی رفته و امیدواریم به یاری باریتعالی، تا پایان کار این رادیو اهداف پیش بینی شده این شبکه را محقق کنیم.

وی درباره تجربه راه اندازی این رادیو گفت: همیشه اولین کارها سختی‌های مختص به خود را به همراه دارد. اما وقتی به پایان کار و نوک قله می‌رسید صحبت از این سختی‌ها که شما آن را پشت سر گذاشته‌اید بازگشت به عقب است. اما استفاده از تجربیات مربوط به چینش کنداکتور هماهنگی، برنامه‌ریزی، تعیین عوامل برنامه‌های زنده و تامین برنامه‌های تولیدی برای دو شبکه به صورت همزمان تجربه ارزشمندی است که برای موفقیت در فعالیت‌های پیش رو فرصت مغتنمی را فراهم نموده است که شاید در شرایط عادی به راحتی حاصل نمی شد. البته اگر در این مسیر توفیقی حاصل شده از عنایات حضرت حق، هدایت و حمایت معاون محترم صدا و مدیر محترم شبکه و زحمات و همکاری همه گروه‌های برنامه‌ساز، اطلاعات و برنامه‌ریزی، پخش و تامین، روابط عمومی و فضای مجازی و به ویژه همه همکاران حوزه تولید و گزارشگران بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تجربه رادیو جام جهانی چگونه بود؟/ عرضه استعدادهای کمتر دیده شده”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید