آخرین خبر

“پایتخت” به زودی روی صحنه می‌رود

آوای ایرانیان: ارکستر مجلسی “پایتخت” به سرپرستی سامان محمدنبی به طوری رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان، سامان محمدنبی نوازنده ویولن و سرپرست ارکستر تازه تأسیس “پایتخت” به هنرآنلاین، گفت: هدف از تشکیل این ارکستر در وهله اول حفظ و اشاعه فرهنگ غنی موسیقی و ارتقای سطح شنیداری مردم است. متأسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلات موسیقی مربوط به ذائقه مردم است که هنرمندان وظیفه دارند در بالا بردن آن تلاش کنند.

وی افزود: در طول سال ارکسترهای بسیاری تشکیل می‌شود که بعد از چندین اجرا به‌طور کامل منحل می‌شوند و این نشان‌دهنده ایرادات ساختاری و نبود برنامه‌ریزی بلندمدت برای آنان است.

این هنرمند همچنین گفت: ما برای ارکستر مجلسی “پایتخت” به‌صورت فصلی برنامه‌ریزی کردیم و هر فصل هنری ما چهار ماه خواهد بود. ارکستر مجلسی پایتخت دارای یک شورای فنی چهار نفره است که در مسائل فنی، تخصصی و برنامه‌ریزی‌های مربوط به دعوت از نوازندگان، آهنگسازان، رهبران مهمان و همچنین رپرتوار هر اجرا بررسی لازم را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: ارکستر مجلسی “پایتخت” طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده ابتدا فراخوان حضور نوازندگان با اولویت فارغ‌التحصیلان رشته موسیقی و سپس فراخوان آهنگسازان را منتشر می‌کند و به‌طور حتم تا پایان سال جاری روی صحنه خواهد رفت.

محمدنبی فارغ‌التحصیل مدیریت فرهنگی و دارای تحصیلات آکادمیک موسیقی بوده و از شاگردان اساتیدی چون همایون خرم، سیاوش ظهیرالدینی، کارو غوکاسیان، مصطفی کمال پورتراب، امیراشرف آریانپور است. او سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر صداوسیما و … را دارد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در ““پایتخت” به زودی روی صحنه می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید