آخرین خبر

«راهکار» مساله‌ها با تفکر طنزآمیز/ سراغ ادبیات کهن می‌رویم

به گزارش آوای ایرانیان حسن صنوبری تهیه‌کننده برنامه «راهکار» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی که یک طنز اجتماعی است گفت: این برنامه راهکارهایی برای بهبود زندگی در جوامع مختلف ارایه می‌دهد و به مسایل روزمره انسان‌ها از روابط اجتماعی تا سبک زندگی پرداخته و تبادل نظر و بحث را تشویق می‌کند. هدف این برنامه، بخشیدن آگاهی و اطلاعات لازم به جوانان برای بهبود زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از این موضوعات بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم به سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطبان ما پیش بیاید، پاسخ دهیم. مثلاً اگر درباره ترافیک صحبت می‌کنیم، ممکن است بپرسیم که آینده ترافیک در شهرها چگونه خواهد بود و چه راهکارهایی برای بهبود آن وجود دارد. به این صورت تلاش می‌کنیم تا به مسایل اجتماعی با نگاهی دوباره نگاه کنیم و از طریق طنز و شوخی، مخاطبان را به فکر کردن و عمل کردن ترغیب کنیم.

تهیه‌کننده این برنامه رادیویی اظهار کرد: برنامه «راهکار» قصد دارد به مسایل روزمره انسان‌ها در جوامع مختلف بپردازد. این شامل روابط اجتماعی، خانواده، کار، تحصیل، سبک زندگی، فرهنگ، هنر و… می‌شود. از طریق این برنامه می‌توانیم به تبادل نظر و بحث بپردازیم و نقاط ضعف و قوت هر موضوع را بررسی کنیم.

وی در ادامه به تغییر فناوری و آمدن هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: با وجود تغییری که در فناوری ایجاد شده و با آمدن هوش مصنوعی، تغییرات اجتماعی نیز وجود دارد که ما را به فکر وامی‌دارد که به کدام سمت پیش برویم. در این برنامه، هدف ما نه این است که جوانان را برای این تغییر آماده کنیم، بلکه آن‌ها را به فکر وامی‌داریم که خودشان بتوانند درباره آن فکر کنند و نتیجه‌گیری کنند و تاکید می‌کنم که ما در این برنامه هیچ نصیحتی نداریم.

صنوبری با اشاره به تغییرات فصل جدید برنامه تصریح کرد: در سری جدید برنامه، به ادبیات نیز توجه می‌کنیم و به صورت جدی‌تری به آن می‌پردازیم. با توجه به موضوع برنامه، یک حکایت مرتبط با آن پیدا می‌کنیم و آن را توضیح می‌دهیم و شوخی می‌کنیم. به عنوان مثال، اگر موضوع ما آپارتمان‌نشینی است، می‌توانیم یک حکایت درباره همسایه پیدا کنیم و آن را با شوخی مطرح کنیم. تلاش‌مان هم این است با زبان خودمان با آن ادبیات کهن شوخی کنیم تا برای مخاطبان جذاب‌تر و خواستنی‌تر باشد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«راهکار» مساله‌ها با تفکر طنزآمیز/ سراغ ادبیات کهن می‌رویم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید