آخرین خبر

۴۵ مجموعه پویانمایی در خط تولید/ برمهانی به پشت صحنه آثار رفت

 محسن برمهانی معاون سیما در بازدید از پشت صحنه برخی از تولیدات مرکز پویانمایی صبا بر لزوم توجه به مفاهیم غنی و حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: فعالیت مرکز پویانمایی صبا در سال‌های اخیر خیلی بیشتر از قبل شده و تنوع در ساخت پویانمایی به‌ویژه در بخش موضوع دارد، زیرا بچه‌های امروز نسبت به بچه‌های دیروز، نسل بسیار متفاوتی هستند، برای اینکه با نیازها و ضرورت‌های این نسل سازگار شویم اقدامات گسترده‌ای انجام شده است. در دوره جدید مدیریت سازمان اولویت‌هایی مطرح شده از «جمله عدالت گستری و هویت محوری» که روی این دو عنوان داریم کار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از شاخصه‌های عدالت‌گستری و هویت‌محوری این است که نسبت به زیرساخت‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان بسترسازی داشته باشیم، به خصوص روی هویت‌محوری کار ویژه انجام می‌دهیم. از تولیداتی که در حوزه هویت محوری کار می‌شود، توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است؛ یعنی آشنایی خردسال، کودک و نوجوان به ریشه‌های هویتی خودش.

برمهانی در ادامه بیان کرد: تولیدکنندگان این حوزه با حفظ تجارب گذشته در ساخت پویانمایی مستلزم بهره‌بردن از روش‌ها و تکنولوژی روز هم هستند.

وی با اشاره به انواع روش‌های ساخت پویانمایی عنوان کرد: «استاپ موشن» یکی از روش‌های انیمیشن‌سازی است که بیش‌تر در تلویزیون قابل استفاده است و خیلی در سینما کاربرد ندارد و این هنر شما در مرکز پویانمایی صبا است که توانسته‌اید با این روش، محصولاتی با محتوایی غنی و از لحاظ فنی مطابق با استانداردهای روز جهانی تولید کنید.

معاون سیما با اشاره به دشواری‌هایی که برای ساخت پویانمایی وجود دارد، گفت: در این زمینه علاوه بر عشق و علاقه به کار باید به جزئیات هم توجه کرد تا بتوان به رویاهای کاغذی جان بخشید.

در ادامه محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ مجموعه پویانمایی در مرکز صبا و توسط بخش خصوصی در حال تولید است، تاکید کرد: در ۴۵ روز گذشته، قرارداد حدود پنج پروژه بزرگ را منعقد کردیم که ۲ طرح آن هم با همکاری تولیدکنندگان در مراکز استان‌ها صورت می‌گیرد.

«موزه»، «ساعت پویا»، «چیا» و «دشت پرماجرا» تولیدات مرکز پویانمایی صبا است که معاون سیما از نزدیک با نحوه ساخت و فعالیت تهیه‌کنندگان آثار آشنا شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۴۵ مجموعه پویانمایی در خط تولید/ برمهانی به پشت صحنه آثار رفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید