آخرین خبر

وقتی سه‌تار به همراهی ضرب زورخانه می‌آید

آوای ایرانیان: قطعه‌ «نغمه‌ی کهن» برای سه تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آوای ایرانیان، نوازنده سه تار و آهنگساز این اثر ستاره احمدی است و علی حسین زاده (قهرمان) به عنوان نوازنده ضرب زورخانه به هنرنمایی پرداخته است.

مؤلّف اثر در این‌ زمینه می‌نویسد: «ضبط سه تار و میکس و مستر توسط فواد سمیعی در استودیو المپیک تهران و ضبط ضرب زورخانه توسط مجید دهقان در استودیو پژواک یزد انجام شده است.

این کار در دستگاه چهارگاه ساخته شده است، چهارگاه قدمت زیادی در این مرز و بوم دارد و به خوبی می‌تواند فرهنگ و تاریخ ایران را به تصویر بکشد. تمام تلاشم برای ساخت این اثر شنیده شدن نغمه‌هایی بوده که مدتی است به فراموشی سپرده شده‌اند و همچنین ضرب زورخانه و فرهنگ پهلوانی که ما ایرانیان بسیار با این فرهنگ پیوند داشته‌ایم.

ویدیوهای این اثر در شهر تاریخی یزد فیلمبرداری شده، چراکه یزد یکی از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی ماست و پیوند بسیاری با فضای کاری این اثر داشت، ناگفته نماند که تمام تلاشم، نشان دادن هنر، تاریخ و فرهنگ ما ایرانی هاست که باید به آن ارزش داده شود.»

ستاره احمدی نوازندۀ سه تار، آهنگساز و تحصیل کرده کارشناسی نوازندگی موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که پیش‌تر از وی دو اثر به نام‌های آلبوم افسانه‌ی گل یخ و قطعه سراب منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است‌.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “وقتی سه‌تار به همراهی ضرب زورخانه می‌آید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید