آخرین خبر

نمایش «دکی رو» و «چه زود پاییز شد» در خانه سینما

به گزارش  آوای ایرانیان  فیلم مستند پرتره «دکی رو» درباره محمد ذولفقاری مربی آیکیدو و فیلم کوتاه «چه زود پاییز شد» اقتباسی از یک داستان فریبا وفی هر ۲ از ساخته‌های ابوالفضل‌ کریمی اصل، چهارشنبه ۴ بهمن با حضور غلامرضا آذری استاد علوم ارتباطات و مطالعات سینمایی، در تالار سیف‌الله داد خانه سینما به نمایش در می آیند.

فیلم مستند «دکی رو» مستندی پرتره درباره محمد ذولفقاری مربی آیکیدو است که ابوالفضل کریمی اصل، ضمن پژوهش در زندگی ذوالفقاری، آن را تهیه کنندگی و کارگردانی کرده است.

محمد ذولفقاری یک سامورایی ایرانی است. او برای درک بهتر هنر رزمی آیکیدو که توسط یکی از نوابغ هنرهای رزمی تاریخ «موریهه اوشیبا» پدید آمده است، زبان ژاپنی می‌آموزد. ذوالفقاری قصد دارد برای ارتقا هنر رزمی خود و همچنین تحصیل در مقطع دکترا به ژاپن برود. فیلم بیانگر تلاش های او برای رسیدن به این هدف است.

مریم محمدیانی دستیار کارگردان و محمدنعیم حسینی تدوین و صداگذاری از همکاران ابوالفضل کریمی اصل در تهیه و ساخت این مستند بوده‌اند. فیلمبرداری این فیلم نیز توسط خود ابوالفضل کریمی‌اصل انجام شده است. این فیلم محصول سال ۱۴۰۲ است و واژه «دکی رو» نیز، فعل توانستن به زبان ژاپنی است.

فیلم کوتاه «چه زود پاییز شد» نیز بر اساس داستان کوتاه «یک مثقال، یک انبار» نوشته فریبا وفی با نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل کریمی‌اصل با بازی آمیتیس حیدری ساخته شده است. این فیلم محصول انجمن سینمای جوانان ایران است و محمدرضا نجفی مشاور طرح، امیر کوه‌بر فیلمبردار، رضا باقری تدوین و صدا گذاری و گیسو آزاد روش میکس، از جمله عوامل دیگر آن هستند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایش «دکی رو» و «چه زود پاییز شد» در خانه سینما”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید