آخرین خبر

پخش مستندی با موضوع «مادر» از تلویزیون

مستند چشم به راه روایت مادری است که پس از سی و دو سال دوری همچنان بی تاب فرزند خود است که بناست امشب به روی آنتن برود.

پخش مستندی با موضوع «مادر» از تلویزیون

به گزارش آوای ایرانیان، «اسماعیل اکسیری فرد»، کارگردان مستند «چشم به راه»  گفت: از سال ۸۵ وارد فضای فیلمسازی مستند شدم، و با چند نفر از بچه‌های مسجد محل و حمایت‌های فراوان فرمانده پایگاه بسیج، آقای گواهیان استارت گروه رسانه‌ای ماح (مخفف مسجد امام حسین علیه السلام) وابسته به مسجد امام حسین علیه السلام جهرم را زدیم. اکثر کارهایمان ارزشی و مربوط به شهداست. بیشتر به صورت عملی و مطالعه فیلم های آموزشی سطح کار و دانش خودمان را بالا آوردیم و در کنار آن، مدارک و گواهی‌های تدوین و تصویربرداری و کارگردانی را هم از موسسات فیلمسازی گرفتم، حتی زمانی که آقای مرتضی شعبانی در روایت فتح بودن با دو نفر از اعضای گروه نزد ایشان یک دوره آموزشی تصویربرداری هم رفتیم. الان به لطف خدا خیلی از کارهایمان از شبکه‌های سراسری پخش شده، و با مؤسسه حقیقت، خانه مستند، و خانه طراحان همکاری داریم.

اکسیری فرد درباره ایده و روند ساخت این فیلم گفت:  در یکی از گروه‌های فضای مجازی که عضو بودم،  فیلمی دیدم که در آن مادری بعد از ۳۲ سال از فراق فرزندش هنوز بی تاب اوست، این مساله برایم خیلی جالب بود و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. تصمیم گرفتم این مادر را پیدا کنم و گوشه‌ای از انتظار این مادر را به تصویر بکشم. با تحقیقاتی که انجام دادم فهمیدم این مادر اهل روستای خیرآباد فسا هست.(یکی دیگر از شهرهای استان فارس).

وی یادآور شد: از طریق یکی از دوستان دوران خدمت سربازی که اهل فسا بود شماره یکی از آشنایان این مادر بزرگوار را پیدا کردم و طی حدود یک ماه تحقیقات خودم را کامل کردم. بودجه این کار را فرمانده پایگاه، جناب آقای گواهیان در اختیار ما قرار دادند که تهیه کننده کار بودند. حدود یک ماه کارهای تحقیقات فیلم را انجام دادم و تصویربرداری کار را در یک روز به پایان رساندیم. تدوین فیلم هم حدود یک ماه وقت برد. و زمان ساخت فیلم، پاییز ۱۳۹۷بود.

سازنده مستند چشم به راه درباره جشنواره مستند سیما عنوان کرد: از تمامی دست‌اندرکاران و مدیران شبکه مستند کمال تشکر را دارم، چون این جشنواره باعث شده تمامی کسانی که در زمینه مستند دستی بر آتش دارند کارهایشان پخش و دیده شود. با توجه به سه بار پخش هر اثر، واقعا جای هیچ گله‌ای باقی نمی‌ماند، چون هرکس حداقل داخل یکی از این زمان پخش‌ها می تواند فیلم ها را ببیند. آرای مردمی و جایزه این بخش هم زیبایی‌های خودش را داره و کلاً هر جایزه‌ای که از دست مردم شریف کشورمان بگیریم واقعا خیلی ارزشمند است. حتی آقای مقنی باشی که برای ساخت برنامه همسفر به جهرم آمده بودند، تصاویر هوایی این برنامه را از بچه‌های مرکز گرفتند.

سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما، از ۱۵ تیر ماه با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، کار خود را آغاز کرده است و فیلم مستند «چشم به راه» نیز روز چهارشنبه بیستم شهریور ماه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند روی آنتن می رود و ساعت ۲۴ و ۱۱ صبح روز بعد بازپخش می شود.

منبع: فارس

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پخش مستندی با موضوع «مادر» از تلویزیون”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید