آخرین خبر

نزدیک کردن دو ملت ایران و قطر از مسیر فرهنگ و هنر ضروری است

به گزارش آوای ایرانیان یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با شیخ عبدالرحمن بن حمد بن جاسم آل ثانی وزیر فرهنگ قطر دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر، علی بختیاری رایزن فرهنگی در دوحه و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات نیز حضور داشتند.

احمدوند در ابتدای این‌دیدار ضمن ارائه آماری از وضعیت نشر کتاب در ایران گفت: ظرفیت بالای فرهنگی در این کشور برای همکاری با کشور قطر به ویژه در حوزه تولید و نشر کتاب تاکید کرد و گفت: روابط فرهنگی بین دو کشور باید توسعه پیدا کند.

وی از میزبانی کشور قطر از هیئت ایرانی حاضر در این دوره نمایشگاه و برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و حضور قطر به عنوان میهمان ویژه در سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر و قدردانی کرد.

وزیر فرهنگ قطر نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیئت ایرانی حاضر در این نمایشگاه، مشارکت غرفه ایران در نمایشگاه قطر را نسبت به دوره‌های گذشته متفاوت دانست و گفت: تقویت دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی عمومی و نزدیک کردن دو ملت ایران و قطر از مسیر فرهنگ و هنر ضروری است. برگزاری هفته فرهنگی در دو کشور زمینه همکاری‌های بیشتر برای گسترش ارتباطات فرهنگی را تقویت می‌کند.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با شعار با خواندن رشد می‌کنیم با حضور ۵۰۰ انتشارات از ۳۷ کشور از ۲۲ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های شهر دوحه پذیرای علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۱۸۰ هزار عنوان کتاب در ۷۵۰ هزار جلد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان به معرفی و عرضه ۸۰۰ عنوان کتاب از ۶۰ ناشر در موضوع‌های کودک و نوجوان، کتب نفیس، آموزش زبان‌فارسی، موضوعات قرآنی، تقریب مذاهب و… می‌پردازد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نزدیک کردن دو ملت ایران و قطر از مسیر فرهنگ و هنر ضروری است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید