آخرین خبر

قطعه «دریاب مرا» منتشر شد

قطعه «دریاب مرا» با صدای حسام احدی و آهنگسازی احسان آنالویی که توسط ارکستر بزرگ اجرا و ضبط شده است، منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان، قطعه «دریاب مرا» با تلفیق موسیقی مشرقی، نغمه‌های ایرانی و موسیقی روز جهان منتشر شد. خواننده این قطعه، حسام احدی است و آهنگسازی آن را احسان آنالویی برعهده دارد.

سازندگان اثر اعتقاد دارند در چند سال اخیر آهنگسازانی که مشغول به فعالیت بوده‌اند، به دلیل نداشتن بودجه کافی و گاهی به‌دلیل ناآشنایی با ارکستراسیون و نگارش پارتیتور، مخاطبان موسیقی را از شنیدن سازهای زنده و فضای ارکسترال محروم کرده‌اند.

به گفته آنان در روند آماده‌سازی قطعه «دریاب مرا»، تلاش شده تا با توجه به این خلا، قطعه‌ای فاخر تولید شود. از این رو خواننده و آهنگساز تلاش کرده‌اند در کنار مخاطبان عمومی، رضایت علاقه‌مندانی را که دنبال‌کننده موسیقی به صورت حرفه‌ای هستند، جلب کنند.

احسان آنالویی، آهنگساز اعتقاد دارد: «این قطعه دارای گردش‌های مدال بسیار از نگاه  خط ملودی است. هارمونی‌های زیبا به همراه ارکستر متنوع از دیگر نکاتی است که در اجرای این اثر مورد توجه قرار گرفته است.»

او در توضیح تفکر حاکم بر قطعه «دریاب مرا» می‎‌گوید: «در هنگام نوشتن این قطعه تلاش کردم علاوه بر اشاراتی به نغمات موسیقی ایرانی، رگه‌هایی از موسیقی غربی هم وجود داشته باشد.»

این آهنگساز ادامه می‌دهد: «از نگاه هارمونی، قطعه «دریاب مرا»، علاوه بر دارا بودن هارمونی مدرن و به‌روز موسیقی جهانی، به هارمونی در حوزه موسیقی مشرق زمین نیز توجه شده است.»

 او ابراز امیدواری می‌کند ارکستر بزرگ به‌کار گرفته شده در اجرای این قطعه بتواند جانی تازه به فضای موسیقی کشور به‌خصوص در عرصه موسیقی ایرانی بدهد.

 در تولید این اثر، در بخش سازهای زهی، نوازندگانی چون همایون رحیمیان،کریم قربانی، میثم مروستی، امین غفاری، علی جعفری‌پویان، سهراب برهمندی، داود منادی و پورنگ پورشیرازی، آهنگساز را همراهی کرده‌اند. همچنین در بخش سازهای بادی، ناصر رحیمی، فرشاد شیخی، فرشید حفظی‌فرد حضور دارند.

نواختن سازهای کوبه‌ای نیز بر عهده روزبه زرعی بوده و پیانو در قطعه «دریاب مرا» توسط آهنگساز نواخته شده است. همچنین نوازنده ساز کمانچه، مسلم علیپور است.

این اثر در استویو شهر صدای پارسیان با صدابرداری ارد انزابی‌پور و حامی حقیقی ضبط شده است و میکس و مسترینگ کار نیز بر عهده حامی حقیقی بوده است. شاعر این قطعه، نیلوفر رهبری است. علاوه برانتشار فایل صوتی این قطعه، کلیپی نیز تهیه شده که شب یلدا منتشر خواهدشد.

آهنگساز ضمن ابراز امیدواری برای انتشار اولین آلبوم حسام احدی می‌گوید، پس از انتشار اولین قطعه، دو قطعه دیگر به صورت تک آهنگ پخش و بلافاصله از آلبوم مورد نظر رونمایی خواهد شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قطعه «دریاب مرا» منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید