آخرین خبر

اعتراض حامیان فلسطین به مراسم شام بایدن با ستاره‌ها و خبرنگاران

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از د رپ، بازیگران هالیوود، روزنامه‌نگاران و جمعی از سیاستمداران که مهمانان برنامه شام کاخ سفید بودند، شنبه شب با جمعیتی از معترضان به حملات اسراییل به غزه، در خارج از این مکان روبه‌رو شدند.

معترضان گفتند برای اعتراض به همدستی رسانه‌ها در نسل‌کشی توسط اسراییل و بالا بردن درخواست‌های روزنامه‌نگاران فلسطینی برای تحریم این رویداد حضور یافتند.

بنرهایی که معترضان در دست داشتند شامل شعارهایی در این زمینه مانند «در کنار مطبوعات در غزه بایستید» و «به همدستی رسانه‌ها در نسل‌کشی پایان دهید» بود.

معترضان همچنین وقتی اعضای رسانه‌ها و سایران وارد مراسم می‌شدند، شعار «شرم بر شما» سر دادند. برای احترام به روزنامه‌نگاران فلسطینی که هنگام پوشش خبری جنگ جان خود را از دست داده‌اند، معترضان جلیقه‌های خونین مطبوعاتی را بیرون از مراسم روی زمین انداختند و شماری هم روی زمین دراز کشیدند تا اجساد روزنامه نگارانی را که کشته شده‌اند، به یاد بیاورند.

پیام یک گروه دیگر هم این بود: هر بار رسانه‌ها دروغ می‌گویند، یک روزنامه نگار در غزه می‌میرد.

یکی از معترضان هم در برابر دوربین لقب «جنوسید جو» را خطاب به رییس جمهوری فریاد زد که برخی از معترضان در هفته‌های اخیر از آن استفاده کرده‌اند و بایدن را مسوؤل ۳۰۰۰۰ کشته فلسطینی می‌دانند.

در آمریکا اختلاف عمومی رو به گسترشی درباره جنگ و نحوه پاسخگویی بایدن وجود دارد.

رویداد امسال در هتل هیلتون واشینگتن که دهه‌هاست مکان برگزاری این مراسم است، برگزار شد و کالین جاست، از بازیگران «ساتردی نایت لایو»، کریس پاین، مولی رینگوالد، کوئست لاو و ریچل برازناهان از جمله چهره‌های حاضر در آن بودند.

در حالی که مهدی حسن مجری سابق MSNBC در ۲ سال گذشته در این ضیافت شرکت کرده بود، وی در مراسم امسال شرکت نکرد و دلیل آن را «همبستگی با خبرنگاران فلسطینی زیر آتش در غزه که خواستار تحریم هستند» یاد کرد. حسن این هفته به سینتیا نیکسون، گرتا تونبرگ، دبلیو. کامائو بل، باسم یوسف، اسپنسر آکرمن، ویت تان نگوین و دیگران پیوست تا سخنان روزنامه نگاران فلسطینی کشته شده در جنگ را بخواند.

چندین روزنامه‌نگار از غزه هفته گذشته با انتشار نامه‌ای از همکاران خود در واشینگتن خواستند که این شام را به طور کامل تحریم کنند. در این نامه آمده است: تلفاتی که صرفاً برای انجام وظایف روزنامه نگاری به ما تحمیل می‌شود، حیرت آور است. ما در معرض بازداشت، بازجویی و شکنجه توسط ارتش اسراییل هستیم، همه این جنایت‌ها به دلیل صداقت روزنامه نگاری است.

بر اساس تحقیقات اولیه که روز جمعه توسط کمیته حفاظت از روزنامه نگاران منتشر شد، نزدیک به ۱۰۰ خبرنگار در پوشش گزارش جنگ در غزه کشته شده اند. اسراییل از اقدامات خود دفاع کرده و گفته است که شبه نظامیان را هدف قرار داده است.

ساندرا تاماری مدیر اجرایی پروژه «عدالت» که یک گروه مدافع فلسطینی مستقر در آمریکا است، گفت: برای رسانه‌ها شرم آور است که با رییس جمهور بایدن شام بخورند و بخندند، در حالی که وی ویرانی و گرسنگی فلسطینیان در غزه توسط اسراییل را ممکن می‌کند.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، تظاهرکنندگان با در دست داشتن بنرها و شعارهای «فلسطین آزاد، آزاد» و «آتش بس» هنگام ورود شرکت کنندگان به استقبال آن‌ها رفتند و پرچم فلسطین را از یکی از پنجره‌های هتل به اهتزاز درآوردند.

بایدن برای اجتناب از رو در رو شدن با تظاهرات بزرگ جلوی هتل، از ورودی پشتی وارد مراسم شد اما دیگر شرکت کنندگان در ویدیوهای اجتماعی در حال حرکت در میان تظاهرات کنندگان دیده شدند.

این جدیدترین تظاهرات در حمایت از فلسطین پس از آن است که دانشجویان معترض هفته پیش در دانشگاه‌های سراسر کشور نارضایتی خود را از جنگ اسراییل با مردم فلسطین ابراز کردند. این اعتراض‌ها منجر به دستگیری‌های متعدد در کالج امرسون بوستون و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اعتراض حامیان فلسطین به مراسم شام بایدن با ستاره‌ها و خبرنگاران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید