آخرین خبر

«آخرین روز جنگ» به زودی منتشر می‌شود

به گزارشآوای ایرانیان کتاب «آخرین روز جنگ؛ خاطرات واقعی زنی از قلب جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب الله» نوشته رقیه کریمی به زودی توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

گاهی ملتی که در وسط میدان جنگ و مقاومت زندگی می‌کنند؛ مقاومت و پایداری جزئی از زندگی عادی آن‌ها می‌شود در صورتی که همان اتفاق از نگاه نویسنده‌ای بیرون از این جامعه یک حماسه و یک رمان و یک داستان بزرگ است. در داستان‌های موجود مربوط به جنگ ۳۳ روز لبنان آنچه بیشتر بر آن تمرکز شده؛ داستان‌های قهرمانی و ایستادگی با نگاهی مردانه است و شاید به این جنگ از نگاه زنانه کمتر پرداخته شده باشد.

آن‌چه مخاطب کتاب پیش‌رو با آن مواجه می‌شود، فقط روایت زندگی یکی از مردم مقاوم در جنگ ۳۳ روزه است؛ خاطرات زنی که در جنگ ۳۳ روزه در روستای خود باقی مانده و جنگ را با نگاه یک همسر و یک مادر و از پشت پنجره‌های خانه و زیر باران گلوله و صدای شنی‌های تانک و جنگنده‌ها دنبال می‌کند. خاطراتی که به ما کمک می‌کند در شرایطی که بیشتر شناخت ما از این جنگ حاصل تحلیل‌های سیاسی و کتاب‌های علمی و بررسی‌ها و پژوهش‌های سیاسی است، با جزئیات زندگی مردم عادی در جریان این جنگ و مقاومت آشنا بشویم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«آخرین روز جنگ» به زودی منتشر می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید