آخرین خبر

کنسرت وحید تاج و تنبورنوازان «طرز» برگزار می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی کنسرت «سِحر سَحر»، وحید تاج خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی در تازه‌ترین اجرایش، با همراهی گروه تنبورنوازان «طرز» به سرپرستی و آهنگسازی فرشید کاکاوند، ۱۴ آذر در سالن فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌روند.

فرشید کاکاوند سرپرست گروه «تنبورنوازان طرز» گفت: این گروه از سال ۱۳۸۱ شکل گرفت و تا کنون کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برده‌ایم و در جشنواره‌ها و رویدادهای بسیاری هم شرکت کرده‌ایم. از سال ۱۳۹۶ همکاری ما با وحید تاج آغاز شد که ثمره این همکاری انتشار آلبوم «سِحر سَحر» است. کنسرت «سِحر سَحر» اجرای بخشی از قطعات آلبومی به همین نام و البته چند قطعه‌ تازه‌ دیگر است.

کاکاوند که آهنگسازی قطعات کنسرتِ «سِحر سَحر» را به عهده دارد، بیان کرد: تلاش کرده‌ام تا در آهنگسازی قطعات ردپای موسیقی مقامیِ تنبور به گوش مخاطب برسد. آقای وحید تاج هم این قطعات را به بهترین شکل ممکن خوانده است.

این نوازنده تنبور درباره بخش‌های کنسرت پیش‌رو تاکید کرد: کنسرت ما در دو بخش اجرا می‌شود که در بخش اول سازهای تنبور، سه‌تار، تنبک و عود روی صحنه می‌آیند و در بخش دوم تنبورنوزان به ما اضافه می‌شوند. ضمن اینکه در کنسرت «سِحر سَحر» اشعاری از مولانا، حمید عابدیها و ابوسعیدابوالخیر را اجرا می‌کنیم.

کاکاوند درباره حضور سازهای کوبه‌ای در این کنسرت اظهار کرد: بخش کوبه‌ای در این اجرا، با رویکردی خاص عمل می‌کند؛ به گونه‌ای که بخش کوبه‌ای برای همراهی قطعات تنظیم شده است. یعنی کوبه‌ای‌ها در این قطعات نقش مهمی دارند و براساس جملات مشخصی که دارند کار را پیش می‌برند.

وی درباره تمرین‌های «تنبورنوازان طرز» گفت: این گروه قبل از شیوع ویروس کرونا تمریناتش را برای اجرای صحنه‌ای آغاز کرد که قرار بود دو اجرا در تالار وحدت داشته باشیم که با شیوع ویروس کرونا این اجراها لغو شد. بعد از کرونا باز هم گروه را جمع کردیم و قرار شد اجرای‌مان را سال گذشته روی صحنه ببریم که متاسفانه باز هم به دلیل اتفاقات سال گذشته، این اجرا هم برگزار نشد. البته در یک سال گذشته «تنبورنوازان طرز» به طور مداوم در حال تمرین برای اجرای پیش‌رو بوده است.

کنسرت سِحر سَحر به آهنگسازی فرشید کاکاوند و خوانندگی وحید تاج، ۱۴ آذر ۱۴۰۲ به تهیه‌کنندگی یاسر یگانه در سالن فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود.

در این اجرا وحید کاکاوند نوازنده سه‌تار، شیدا حبیبه وند نوازنده عود، رشید کاکاوند، پارسا نظری و آوات کاکاوند نوازندگان تنبک، محمود ملکی نوازنده دف، علی ثقفی، آیسان حسینیان و نسترن حکاکیان نوازندگان بِندیر خواهند بود.

همچنین ملینا دولتی، حیدر حیدری، سید مهران آمالی، پویا یگانه، مجید شهسواری، الهام باطبی، خزان باطنی، مصطفی افشاری عارف، سید رسول رضوی داور، علی نجفی جهانی، حسام‌الدین جهانی، شهرام رفیعی، علی پیرهادی، عرفان حسنی و سعید طلائی به عنوان تنبورنواز در این اجرا روی صحنه خواهند رفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرت وحید تاج و تنبورنوازان «طرز» برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید