آخرین خبر

گروه های موسیقی خیابانی با رادیو همکاری می‌کنند/ تدارک ویژه یلدا

به گزارش آوای ایرانیان حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا  درباره ویژه برنامه «شب یلدا» این شبکه رادیویی بیان کرد: شب یلدا اختتامیه پویش صباخوانی را داریم که در آن اشعاری از حافظ خوانده می‌شود و استقبال خوبی هم از آن شده است.

وی ادامه داد: برای داوری آثار از سعید بیابانکی شاعر، در کنار دیگر اهالی فرهنگ کمک گرفته ایم. ویژه برنامه «شب یلدا» از ساعت ۲۰ شروع می شود و احتمالاً تا بامداد ادامه دارد.

افتخاری درباره مجریان و مهمانان برنامه نیز یادآور شد: مهبد قناعت پیشه و فریبا باقری از مجریان این ویژه برنامه هستند. مهمان چهره نداریم ولی مهمانان جذابی داریم که با مشاغل مختلفی در این برنامه حضور دارند.

مدیر رادیو صبا درباره برنامه «مزقونچی» که مدتی است از این شبکه پخش می‌شود و به گروه های موسیقی خیابانی می پردازد، گفت: اغلب این گروه ها موسیقی‌های بی کلام کار می کنند و به نوعی از وزارت ارشاد مجوز دارند. این برنامه هم فضایی مستند دارد و ساخت ان سختی های زیادی می طلبد.

وی درباره جزییات برنامه بیان کرد: هر قسمت از برنامه حدود یک هفته زمان می برد. تا الان ۱۶ قسمت پخش شده است و تا آخر زمستان هم این برنامه ادامه پیدا می کند. تلاش ما این بوده که به ظرفیت این موسیقی‌های بی‌کلام خیابانی بپردازیم، یکی از اهدافمان هم این است که چند گروه از اینها را به شبکه بیاوریم و با آنها آثاری را تولید کنیم.

افتخاری اضافه کرد: آلبومی مرتبط با شبکه تولید می‌کنیم که هم قطعات باکلام دارد و هم بی‌کلام که در این آلبوم از ظرفیت موسیقایی این گروه ها کمک می‌گیریم.

مدیر رادیو صبا به یک برنامه جدید اشاره و عنوان کرد: برنامه ای هم با نام «زنگ انشا» داریم که هدفش احیای زنگ انشا در مدارس است. در این برنامه که زمان آن ۱۵ دقیقه است دانش آموزان انشاهای خود را می‌فرستند و در این برنامه خوانده می‌شود.

وی در پایان درباره یکی دیگر از برنامه ها توضیح داد: برنامه دیگری هم این روزها راه اندازی کرده ایم به نام «روزی روزگاری پهلوی» که به آثار مکتوب طنزی می‌پردازد که در زمان پهلوی نوشته شده اند. اینها آثار فکاهی و طنزهای آن زمان بوده‌اند که بنا داریم با نوعی بازتولید به آنها بپردازیم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گروه های موسیقی خیابانی با رادیو همکاری می‌کنند/ تدارک ویژه یلدا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید