آخرین خبر

پروژه «بر ردیف» به ایستگاه سوم رسید

پروژه «بر ردیف» به ایستگاه سوم رسید/ شنیدن دو قطعه در «سه گاه»

سومین آلبوم از پروژه موسیقایی «بر ردیف» با هنرمندی سیاوش کامکار نوازنده سنتور و مهرداد اعظمی‌کیا نوازنده کمانچه پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آوای ایرانیان، سیاوش کامکار نوازنده سنتور و مهرداد اعظمی کیا نوازنده کمانچه در ادامه فعالیت‌های مشترک موسیقایی خود آلبوم سوم از پروژه «بر ردیف» را با محوریت دستگاه «سه گاه» منتشر کردند.

این دو هنرمند در پروژه جدید خود دو قطعه «سه گاه» و «تصنیف سه گاه» را پیش روی مخاطبان قرار داده بودند. این در حالی است که پیش از این نیز دو آلبوم از پروژه «بر ردیف» مشتمل بر دستگاه شور در بهمن سال ۱۴۰۰ با قطعات «شور» و تصنیف «در کوی تو» و دستگاه همایون در اسفند ۱۴۰۰ با قطعات «همایون» و «تصنیف همایون» را پیش روی مخاطبان قرار داده بودند.

سیاوش کامکار از جمله هنرمندان جوان موسیقی کشورمان است که نوازندگی سنتور را ابتدا نزد مادرش سودابه سالم و سپس نزد پدرش پشنگ کامکار فرا گرفت. او در حوزه آهنگسازی نیز هنرجوی هوشنگ و ارسلان کامکار بوده و مبانی و سلفژ را نزد احسان ذبیحی فر آموخته است. سیاوش کامکار عضو گروه ژاو است و تاکنون پنج آلبوم به نام‌های «بارانی بر دریا» (تکنوازی سنتور)، «از آب‌ها به بعد» (سنتور و ارکستر) و «باغی در صدا» (کوارتت زهی و سنتور) «رو» (برای گروه سازهای ایرانی) و آلبوم منظره نگاه برای سنتور و ویلنسل را عرضه کرده است.

پروژه «بر ردیف» به ایستگاه سوم رسید/ شنیدن دو قطعه در «سه گاه»

مهرداد اعظمی کیا هم از جمله نوازندگان جوان موسیقی ایرانی است که فعالیت خود را در عرصه نوازندگی کمانچه و آهنگسازی ادامه می‌دهد. همراهی با گروه موسیقی «مقام» به سرپرستی مهران اعظمی کیا، همکاری با گروه موسیقی «ژولیاگ» به سرپرستی امین حیدری، همراهی با گروه «همنوازان حصار» به سرپرستی علی قمصری، همکاری با گروه موسیقی «افشارستان» به سرپرستی میلاد درخشانی و حضور در کنسرت فستیوال بین‌المللی مسکو به سرپرستی مجید درخشانی، همکاری با گروه رامشگران و کنسرت با استاد اردشیر کامکار (سرپرستی سعید قربانی)، کنسرت با همنوازان حصار به سرپرستی علی قمصری در فستیوال بین‌المللی موسیقی مسکو و حضور در چندین آلبوم موسیقایی از جمله «خوشا سرو» به خوانندگی حسام‌الدین سراج و «نزدیک تر از دور» با همکاری شروین مهاجر از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پروژه «بر ردیف» به ایستگاه سوم رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید