آخرین خبر

حسرت عموی فیتیله‌ای برای سینمای کودک/ ۳۰ سال گذشت چه کردیم؟

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی مؤسسه بهمن سبز، مراسم اکران ویژه انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» عصر دوشنبه ۲۰ آذر در پردیس سینمایی مگامال برگزار شد، علی فروتن برنامه‌ساز و مجری کودک، امین قاضی مدیر دوبلاژ، لیلا سودبخش، شهره روحی و پرنیان ابریشم‌کش از صداپیشگان اصلی انیمیشن «مسافری از گانورا» حضور داشتند و پس از گرفتن عکس یادگاری با مخاطبان با ایشان به تماشای فیلم نشستند.

در حاشیه این مراسم علی فروتن مجری برنامه «فیتیله‌ای‌ها» از عدم توجه به تولیدات کودک گفت.

وی ضمن تاکید بر حمایت از انیمیشن ایرانی گفت: اوایل دهه ۷۰ طبق آمار می‌گفتند که در سینمای هند سالانه بیش از ۹۰۰ اثر ویژه کودک تولید می‌شود که همگی موفق بودند و حالا با گذشت ۳۰ سال ما هنوز به این تعداد حتی نزدیک هم نشدیم.

فروتن در ادامه ابراز امیدواری کرد که نهادهایی فرهنگی وارد میدان شوند و از تولیدات ویژه کودک و نوجوان حمایت کنند و گفت: ما مردم باید هر کدام به ۱۰ نفر، صد نفر و حتی هزار نفر درباره آثاری از این دست حرف بزنیم و از این جنس انیمیشن‌ها حمایت کنیم چون برای تولید آثار انیمیشن زحمت بسیاری کشیده شده و تمامی افرادی که در تیتراژ از آن‌ها نام برده شده است، افراد متخصصی هستند که برای به ثمر رسیدن این کار تلاش کرده‌اند.

فروتن در بخش پایانی صحبت‌های خود عنوان کرد: مهم‌ترین نکته برای تربیت فرزند، فرهنگ، هنر و ادب است و باید به فرزندان خود بیاموزیم که بلیت تئاتر و سینمای خودشان را تهیه و آن را تماشا کنند نه اینکه منتظر باشند دعوت‌شان کنند.

در این مراسم، صداپیشگان «مسافری از گانورا» بخش‌های منتخبی از این اثر را به صورت زنده دوبله کردند که با استقبال مخاطبان همراه شد.

این انیمیشن داستان یک موجود فضایی است که به زمین سفر می‌کند و با کمک پسری معلول و دوستانش به جستجوی فرمانروای گمشده سیاره گانورا می‌پردازد تا صلح را به سرزمین‌شان بازگرداند.

«مسافری از گانورا» با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری «مؤسسه فرهنگی تصویر هنر پاسارگاد شرق»، «صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران»، «صندوق پژوهش و فناوری سپهر» و «مرکز انیمیشن سوره» تولید شده است. این فیلم اولین اثر بلند سینمایی رویداد «رویازی» (نخستین رویداد «پیچینگ» تخصصی انیمیشن ایران) است که توسط مرکز انیمیشن سوره مدیریت و راهبری می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حسرت عموی فیتیله‌ای برای سینمای کودک/ ۳۰ سال گذشت چه کردیم؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید