آخرین خبر

فراخوان نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» منتشر شد

به گزارش آوای ایرانیان، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و ایثار گران و دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار با تأکید بر تلاش دست‌اندرکاران جشنواره بر تبیین مفاهیم فرهنگ ایثاروشهادت، همدلی اجتماعی و مقاومت اسلامی در آثار سینمایی و فیلم‌نامه‌های جشنواره گفت: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی مبتنی بر تبیین مؤلفه‌های فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و باهدف تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به فعالیت مؤثر درزمینهٔ ی ترویج نقش این مؤلفه‌ها در مسیر انقلاب اسلامی برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر جشنواره افزود: فعالیت دبیرخانه این رخداد از چند ماه پیش آغاز شد و طبق جدول زمان‌بندی جشنواره، این رخداد هنری و فرهنگی در سالروز فتح خرمشهر و روز ایثار و شهادت (بیست و نهم اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۲) در استان خراسان رضوی و به شکل هم‌زمان در سراسر کشور و برخی از کشورهای حوزه مقاومت برگزار می‌شود.

مختاری خاطرنشان ساخت: با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار به دنبال تحقق هفت هدف مهم هستیم که ازجمله این اهداف می‌توان ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش‌های معنوی فرهنگ ایثار؛ شهادت، همدلی اجتماعی و محور مقاومت، کمک به تولید محتوا و توسعه‌ی آن در قالب حمایت از محصولات فرهنگی به‌ویژه تولید فیلم و فیلم‌نامه و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه، ایجاد بسترهای مناسب از طریق تبادل تجربیات ارزنده و تعامل میان سینماگران، صاحب‌نظران، متخصصان و مخاطبین در راستای گسترش فرهنگ بهره‌وری از دستاوردهای مبتنی بر ایثار، شهادت و مقاومت، زمینه‌سازی و کمک به انتشار پژوهش‌ها و پخش فیلم و در رابطه با وظایف و اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی، شناسایی استعدادها و تقدیر از برترین پدید آوردگان آثار هنری مرتبط با موضوعات جشنواره، معرفی شخصیت‌های برجسته وتاثیرگذار در زمینه فعالیت‌های مربوط به محور مقاومت و پایداری در جهان و درنهایت، تشویق مؤلفان، مؤسسات و نهادهای حقیقی و حقوقی فعال، باهدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی-هنری را نام برد که در قالب ۹ موضوع ذکرشده در فراخوان می‌توان به آن‌ها پرداخت.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار گفت: جشنواره در سه بخش رقابتی، غیررقابتی و بخش ویژه برگزار می‌شود که جزییات آن به‌صورت کامل در فراخوان جشنواره ذکرشده است.

به گفته فرهاد مختاری، آخرین‌مهلت ارسال آثار برای بخش فیلم تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و برای بخش فیلم‌نامه تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ بوده و اسامی آثار منتخب جشنواره در بخش فیلم، روز ۱۵ اردیبهشت و در بخش فیلم‌نامه روز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره به آدرس: تهران خیابان آیت اله طالقانی کوچه غفار زاده ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران- معاونت فرهنگی و آموزشی – اداره کل امور هنری (دبیرخانه جشنواره) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۸۸۹۰۸۷۱۱ تماس حاصل کنند. همچنین سامانه navideshahed.com نیز در این زمینه در دسترس متقاضیان شرکت در جشنواره قرارگرفته است.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. برای مشاهده متن فراخوان به اینجا (   ) مراجعه کنید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فراخوان نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید