آخرین خبر

پردیس تئاتر تهران با اجرای مجلس تعزیه شبیه نور به نقطه اثرگذاری خود رسید

به گزارش آوای ایرانیان علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، پس از تماشای مجلس تعزیه «شبیه نور» و دیدار با عوامل و تعزیه‌خوانان ضمن عرض خداقوت، تعزیه خوانی را فارغ از وفاداری به نحوه اجرا، شور و حال معنوی توصیف کرد که از سوی معین‌البکاء گرفته تا تک‌تک تعزیه‌خوان‌ها به مردم و علاقه‌مندان تعزیه انتقال داده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری ۲۰ شب مجلس تعزیه به‌عنوان یک نمایش ملی – مذهبی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مجموعه پردیس تئاتر تهران را قابل تقدیر و تشکر دانست.

«نادعلی»در حاشیه برگزاری این تعزیه افزود: امروز و در دوره مدیریت جدید شاهد این هستیم که فعالیت‌های پردیس تئاتر تهران به نقطه اثرگذاری خود رسیده است. فعالیت‌های فاخری که امروز در آن انجام می‌شود نه صرفا کارهای نخبگانی است که فقط عده‌ای خاص را پوشش دهد نه انجام اموری‌ست که دور از فضای نخبگی و اصیل تئاتر بخواهد باشد؛ درواقع مدیریت پردیس تئاتر تهران توانسته است هم در جذب مخاطب اختصاصی تئاتر و هم جذب مردم موفق باشد. همین موضوع می‌تواند  کانون تحرک بحث‌های امور نمایشی باشد، با این رویکرد مجموعه پردیس تئاتر تهران حتما محل توجه شورای اسلامی شهر تهران هم قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مبتنی بر اطلاعاتی که دریافت کرده‌ام، بر اساس رویکرد جدید سازمان فرهنگی هنری  شهرداری تهران، پردیس تئاتر تهران نه در حوزه نمایش، بلکه در حوزه موسیقی فعالیت ویژه‌ای در دستور کار و برنامه‌ریزی دارد، از همین رو، ما نیز در برنامه بودجه وظیفه خود می‌دانیم  که امسال ویژه‌تر از سال‌های قبل به این موضوع توجه کنیم و از این مجموعه به‌عنوان قطب هنر نمایش و موسیقی در جنوب تهران حمایت لازم را انجام دهیم.

نادعلی در ادامه با اشاره به اجرای فعالیت‌هایی نظیر اجرای تعزیه شبیه نور اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که این اتفاقات فارغ از برنامه‌ریزی در عمل نیز رخ داده است و همین موضوع دلیلی بر تجهیز و رفع کمبودهای پردیس تئاتر تهران است که امیدوارم در آینده نیز رخ دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پرسش به این سوال که مجموعه‌های هنری نظیر پردیس تئاتر تهران و … چه کمکی در جهت حفظ و تقویت نمایش‌های ملی -مذهبی می‌توانند از شورا داشته باشند گفت: شورا و تمامی وزارتخانه‌ها و نهادهایی که به نوعی در فعالیت فرهنگی هنری مشارکت و مسئولیت دارند، متأسفانه در حفظ و حراست میراث ایرانی-اسلامی کوتاهی‌هایی دراز مدت و غفلت‌هایی داشته‌ایم. در مورد هنر تعزیه که جزو قدیمی‌ترین هنرهای آیینی در دنیاست و موسیقی آن‌که به نوعی گفته می‌شود  هر آنچه امروز از موسیقی دستگاهی داریم از موسیقی تعزیه به نسل متاخر به میراث رسیده است؛ این‌ها یک اتفاق ابتدایی نیست، بسیاری از این گوشه‌ها که سر در حال و احوال صدها سال مردم ایران دارد از طریق چنین هنری زیر سایه و عنایت اهل بیت رخ داده است؛ پس تمامی ما نسبت به آن وظیفه پیدا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در این مکان رخ داده است می‌تواند هر فعالیت دیگری هم باشد، اما مدیریت پردیس تئاتر تهران انتخاب درست و اصلح‌تری را انجام داده است. مبتنی بر همین اتفاق شورای شهر تلاش می‌کند این موضوع را برای ریل‌گذاری‌های آینده دلالت کند. من از جانب کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران این قول را می‌دهم در حمایت از این نوع تولید در برنامه‌وبودجه سال کمک کنیم، این گونه از فعالیت‌ها را از عناصر اصلی فرهنگ می‌دانیم و معتقدیم که حمایت از این اتفاقات و رویدادها قطع به‌یقین مدنظر رهبر فرزانه انقلاب نیز قرار دارد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پردیس تئاتر تهران با اجرای مجلس تعزیه شبیه نور به نقطه اثرگذاری خود رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید