آخرین خبر

رونمایی از پوستر بزرگداشت هنرمند پیشکسوت موسیقی لرستان

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی به همراه اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، کاوه خورابه معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و اعضای انجمن موسیقی استان لرستان با درویش‌رضا منظمی هنرمند پیشکسوت موسیقی این استان و کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این رویداد از پوستر آیین بزرگداشت منظمی که در ماه‌های آینده در خرم‌آباد برگزار می‌شود، رونمایی شد.

 

درویش‌رضا منظمی نوازنده و مدرس کمانچه در ۱۶ فروردین سال ۱۳۱۸ در الشتر متولد شد. او از سال اول دبیرستان، به صورت خودآموز یادگیری کمانچه را آغاز کرد. سپس نزد حسین‌ یاحقی و مدتی نیز در هنرستان موسیقی ملی به فراگیری علمی کمانچه و ویولن پرداخت. منظمی بعد از این دوره، در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران، ردیف‌های میرزا عبداللَّه را فراگرفته و از این دانشکده با مدرک لیسانس موسیقی در رشته‌ نوازندگی کمانچه فارغ‌التحصیل شده است.

 

رونمایی از پوستر بزرگداشت هنرمند پیشکسوت موسیقی لرستان

 

از فعالیت‌های دیگر منظمی می‌توان به همکاری با محمدرضا لطفی در تاسیس و تشکیل گروه شیدا اشاره کرد.

 

منظمی از سال ۱۳۶۹ به تدریس ردیف‌های میرزا عبداللَّه در دانشکده‌ هنرهای زیبا مشغول است. او ضمن تدریس در دانشگاه، در بخش معاونت آموزش حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز کمانچه و ردیف تدریس کرده و همزمان نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است.

از فعالیت‌های دیگر منظمی به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و ریاست دانشکده‌ هنرهای زیبا (برای مدتی کوتاه) می‌توان اشاره کرد

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونمایی از پوستر بزرگداشت هنرمند پیشکسوت موسیقی لرستان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید