آخرین خبر

حمایت فیلمساز ایرانی برنده جایزه «امی» از مردم فلسطین

 

 

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از د رپ، یارا علم‌جویی در مراسم امی برنامه‌های روزانه که روز گذشته برگزار شد، موفق شد تا جایزه امی را در بخش برنامه لایف‌استایل از آن خود کند. وی که با شبکه الجزیره قطر همکاری می‌کند، این جایزه را برای هنر خود در ارائه فرهنگ مردم کسب کرد که در برنامه‌ای با عنوان «با یارا غذا بخورید» تصویر شده است.

علم‌جویی که دورگه ایزانی – آمریکایی است، مراسم دریافت جایزه را به یک سخنرانی تمام عیار علیه اسرائیل بدل کرد و از همکارانش یاد کرد که اسرائیل در جریان کشتار مردم غزه، آنها را هم کشته است.

وی گفت: «نمی‌توانم این جایزه را امروز دریافت کنم و از تراژدی مردمان غزه و همکارانم یاد نکنم که هنگام پوشش خبری این رویدادها توسط اسرائیل کشته می‌شوند. روز پیش ما تصویربردارمان را از دست دادیم و همکار دیگرمان مجروح شد که همسر و فرزندانش قبل از این در حمله دیگر سربازان اسرائیلی کشته شده بودند.

سال پیش هم همکارمان شیرین [ابوعاقله] با شلیک تک تیراندازان اسرائیلی کشته شد.

نمی‌توانیم نگوییم که اسرائیل ۱۸۵۰۰ نفر مردم غیرنظامی را کشته که ۷۵۰۰ تن از آنها کودک بودند. ۹۰ درصد مردم غزه حالا بی‌خانمان هستند و همه سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند چنین کشتاری را پیش از این ندیده بودند.»

در زمان صحبت او شادی رحیمی تهیه کننده فیلم هم دست خود را بالا برد و کف دست او که به رنگ خون بود، واژه غزه نوشته شده بود. همچنین تصویری از سامر ابو دقه فیلمبرداری که روز گذشته کشته شده، نمایش داده شد و در تمام این مدت حضار با دست زدن، وی و سخنانش را تشویق می‌کردند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حمایت فیلمساز ایرانی برنده جایزه «امی» از مردم فلسطین”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید