آخرین خبر

نقاشی های “یک دنیا برای کودکان” در شهر رازها

آوای ایرانیان: مناسبت روز جهانی کودک سومین نمایشگاه نقاشی و سفال با عنوان«یک دنیا برای کودکان» در نگارخانه “به نگار” از روز جمعه ۹ تا ۱۹ مهرهمه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر است.
مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه  نقاشی “یک دنیا برای کودکان” ۹ مهر ساعت ۱۷ با حضور تعداد کثیری از کودکان، والدین و با حضور مسئولان و پیشکسوتان و اساتید دانشگاه هنرشیراز  در نگارخانه به نگار برگزارخواهد شد و از کودکان هنرمند که آثارشان در این نمایشگاه گروهی به مخاطبان عرضه شده با اهدای لوح یادبود قدردانی به‌عمل خواهد آمد.
مشخصات آثار : تعداد ۵۱ اثر در سایز ۶۰*۴۰ و ۷۰*۵۰ با تکنیک های گواش، آبرنگ، پاستل
لیلا ضیایی مدیر آموزشگاه آزاد هنری و نگارخانه به نگار، رویکرد متفاوتی در اجرای این نمایشگاه و استفاده از روش‌های مختلف هنری در پیش گرفته است. به نظرم مسئله روان کودک باید از دغدغه‌های مهم زندگی تمامی بزرگسالان محسوب ‌شود.وی افزود: این موضوع از گذشته تاکنون از مسائل با اهمیت بشر لحاظ شده و امروزه در میان دانشمندان، روانشناسان، فلاسفه و هنرمندان به‌صورت دقیق، علمی و کارشناسانه مورد بحث قرار گرفته است. نقاشی کودک یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی موشکافانه حالات درونی و عواطف و احساسات کودک است. ترویج روابط فردی بین انسان ها و خلاقیتکودکان به منظور شناخت تفاوت های فرهنگی از طریق آثار هنری از اهداف برگزاری این نمایشگاه نقاشی است .
نقاشی و فرافکنی کودکان
هم‌اکنون کارشناسان و متخصصان کودک از نقاشی به منزله فرافکنی ناهشیار با هدف شناخت شخصیت و حل مشکلات روانی کودکان مشکل‌دار استفاده می‌کنند، چراکه این روش، امکان نزدیک‌تر شدن به کودک و پاسخگویی به سوالاتی که وی توانایی بیان آنها را ندارد، فراهم می‌سازد. در حقیقت همه پرسش‌های پنهانی، شادی‌ها، اضطراب‌ها، عشق‌ها و ترس‌های کودک در نقاشی نمایان می‌شود. کودک که الفاظی را برای بیان احساس خود در اختیار ندارد، از راه نقاشی‌هایش و از طریق راز و رمزهایی مانند خورشید، آب، درخت یا خانه بدون هیچ قید و بندی سخن می‌گوید و پیام خود را به اطرافیان بخصوص والدینش می‌رساند.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نشانی میدان شیراز- میدان مطهری- بسمت قدوسی شرقی- ابتدای خیابان صدا و سیما- آموزشگاه آزاد هنری و نگارخانه “به نگار” مراجعه نمایند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نقاشی های “یک دنیا برای کودکان” در شهر رازها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید