آخرین خبر

ماجرای پلمب سینما «ماندانا» چیست؟/ پیگیری مدیران سازمان سینمایی

به گزارش آوای ایرانیان محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران و مدیر مجموعه سینمایی «ماندانا»درباره تعطیلی چند روزه این سینما توضیح داد: روز شنبه همین هفته حوالی ظهر بود که افرادی با نامه پلمب به سینما مراجعه کردند و دستور تعطیلی سینما را دادند. آن روز من خودم در سینما حضور نداشتم و به مدیر داخلی مجموعه پیام داده بودند که من باید به دادسرای ناحیه هشت مراجعه کنم. با وجود کسالتی که داشتم، حضوری پیگیر شدم.

وی افزود: پیش‌تر از سوی پلیس امنیت اخلاقی دو عکس درباره پوشش دو نفر از مخاطبان به مدیر مجموعه نشان داده بودند و دلیل پلمب را عدم رعایت موازین اخلاقی اعلام کرده بودند. از روز شنبه شخصاً پیگیر هستم تا این مشکل برطرف شود اما همچنان می‌گویند دادستان ناحیه هشت حضور ندارد و تصمیم نهایی با اوست. می‌گویند شخص دادستان می‌تواند در این زمینه رأی صادر کند و در این چند روز هم ما بلاتکلیف و سرگردان بودیم. نمی‌دانیم تا چه زمانی ممکن است پلمب ادامه داشته باشد. هیچ توضیحی هم در این زمینه به ما نداده‌اند.

مدیر سینما ماندانا ادامه داد: همان روزی که نامه پلمب به دست ما رسید برای تعطیلی سینما هم اقدام کردند. همزمان نامه هشدار دیگری به من داده‌اند که می‌گویند سینما از نظر ایمنی هم آماده فعالیت نیست! این مورد برای من بسیار تعجب‌آور بود. واقعاً در بین همه ساختمان‌های ناایمنی که در شهر تهران وجود دارد، اول از همه باید یک سینما پلمب می‌شد؟ آن هم در شرایطی که سینما ماندانا از تمام تجهیزات ایمنی به‌طور کامل برخوردار است و به‌جرأت می‌توانم بگویم هیچ سینمایی این سطح از ایمنی را ندارد. شاید پایه و اساس این قبیل هشدارها گزارش‌های دروغی باشد که برخی ارائه کردند. من ۴۴ سال است که سابقه سینماداری دارم و هیچ‌گاه هیچ اتفاقی در زیرمجموعه‌ام رخ نداده است و عدم رعایت مسائل ایمنی را یک تهمت به این مجموعه می‌دانم.

اشرفی گفت: در حال حاضر مجموعه سینما ماندانا هشت پرسنل دارد که به دلیل مسائل مالی از همان مجموعه برای اسکان و زندگی هم استفاده می‌کنند. این خانواده‌ها هم در این چند روز با مشکلاتی مواجه شده‌اند و پلمب ساختمان رفت و آمد آن‌ها را هم مختل کرده است.

این سینمادار با اشاره به اطلاع و پیگیری مدیران سازمان سینمایی گفت: از همان روز اول جناب آقای ایل‌بیگی پیگیر این جریان بودند و هم از طریق سازمان سینمایی و هم از طریق وزارت ارشاد من موضوع را به مدیران ارجاع داده‌ام. تاکنون چندبار با آقای ایل‌بیگی در این زمینه تماس تلفنی داشته‌ام. حتی از طریق خانه سینما هم مسئولان صنفی در حال پیگیری هستند اما متأسفانه بعد از چند روز هنوز در وضعیت بلاتکلیف هستیم!

وی افزود: حتی اگر خطایی از طرف مجموعه سینما رخ داده بود، ای کاش پیش‌تر به ما اطلاع می‌دادند و از ما توضیح می‌خواستند. شاید ما می‌توانستیم در مواردی آن‌ها را توجیه کنیم. چرا باید محلی که بالغ بر چهل سال است با سابقه‌ای خوب اداره شده را این‌طور به‌صورت ناگهانی پلمب کنند؟ ما ۸ فیلم را در حال اکران در سینما داشتیم و اساساً سینما ماندانا یک سرگروه اکران است که از همین فردا (چهارشنبه) باید فیلم «معجزه عشق» را اکران کنم. این فیلم هم الان با مشکل برای شروع اکران خود مواجه شده است و این یک خسارت مالی هم به سینما و هم به صاحبان آثار است.

این مدیر صنفی در حوزه سینمادارای درباره پروتکل‌های رعایت حجاب در مجموعه‌های سینمایی گفت: ما جزو سابقه‌داران این صنف هستیم. دستورالعملی که وزارت ارشاد برای سینماداران تعیین کرده است، ناظر به رعایت مسائل اخلاقی و موارد مرتبط با ایمنی سالن است که تا کنون هم آن را رعایت کرده‌ایم اما در حال حاضر شرایط کمی پیچیده شده است. برفرض که گزارش مربوط به پوشش نامناسب برخی مخاطبان درست باشد اما سوال این است که مگر ما چند نیروی اجرایی در اختیار داریم که بخواهیم تا این اندازه به‌صورت جزئی موارد را رصد کنیم؟ ما تابلوی مرتبط با الزام حجاب در مجموعه را نصب کرده‌ایم و تذکرات لازم را هم به مخاطبان می‌دهیم اما سینما محدوده‌ای بزرگ است که نمی‌توان همه بخش‌های آن را از این منظر تحت کنترل داشت. مسئولیت‌هایی که در این حوزه به سینماداران محول شده است، به‌خوبی در حال اجراست و سوال این است که اگر موردی هم رخ داد آیا راه‌حل‌ش پلمب یک مجموعه است؟

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ماجرای پلمب سینما «ماندانا» چیست؟/ پیگیری مدیران سازمان سینمایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید