آخرین خبر

ارکستر ملی ایران و اجرای عاشقانه های موسیقی ملی

آوای ایرانیان: «ارکستر ملی ایران» دومین کنسرت متوالی خود را شب گذشته به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی حمیدرضا نوربخش و رشید وطن‌دوست با اجرای قطعاتی عاشقانه و نوستالوژیک از موسیقی ملی کشورمان به روی صحنه برد.

به گزارش آوای ایرانیان، این کنسرت از ساعت ۳۰/۲۱ شب گذشته(جمعه ۳۰ مرداد) در تالار وحدت آغاز شد و ارکستر ملی کار خود را با اجرای قطعه ای سازی آغاز کرد.

در ادامه حمیدرضا نوربخش به روی صحنه آمد و قطعه خاطره انگیز«سنگ خارا» ساخته علی تجویدی را اجرا کرد. این قطعه توسط زنده یاد روح‌الله خالقی تنظیم شده بود و نوربخش نیز که تصنیف خوان توانمندی است به خوبی از پس اجرای این اثر برآمد.

قطعه«سرگشته» یا همان«تو ای پری کجایی» ساخته‌های همایون خرم دیگر قطعه عاشقانه ای بود که در بخش اول این کنسرت توسط نوربخش به اجرا در آمد.

پس از این بخش حبیب جدیری سولیست جوان ویلن به روی صحنه آمد و «چهارمضراب چهارگاه» را که برای ویلن و ارکستر نوشته شده بود اجرا کرد.

در بخش بعدی این کنسرت رشید وطندوست به روی صحنه آمد و در اجرای دو قطعه «قرنفیل» ساخته‌ واصف آدی گوزل اف و «وطنیمده» ساخته‌ سلیمان علی عسگراف «ارکستر ملی ایران» را همراهی کرد.

در بخش دوم کنسرت«ارکستر ملی ایران» سعید ثابت (سنتور) و محمد اسماعیلی (تنبک) به همراه فرهاد فخرالدینی به روی صحنه آمدند و در اجرای قطعه ای ارکسترال که با محوریت ساز سنتور و با همراهی ساز تنبک نوشته شده بود همکاری کردند.

در ادامه این کنسرت یکبار دیگر نوربخش به روی صحنه آمد و این بار سه قطعه «شب جدایی» ساخته‌ مجید وفادار با تنظیم مزدا انصاری، «هزار دستان به چمن» ساخته‌ امیر جاهد و «جفای گلچین» ساخته عبدالحسین برازنده را اجرا کرد.

در آخرین بخش برنامه«ارکستر ملی ایران» نیز رشید وطندوست دو قطعه «آختاریپ تاپدیم سنی» از ساخته‌های اوزف حاجی بک اف و «منیم عزیز شهر» به آهنگسازی توفیق قلی‌اف را با همراهی ارکستر اجرا کرد.

در پایان برنامه نیز پس از تشویق های مکرر حاضران، حمیدرضا نوربخش و رشید وطندوست به روی صحنه آمدند و قطعه«ای ایران» ساخته روح الله خالقی را به طور مشترک اجرا کردند که با استقبال حاضران مواجه شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارکستر ملی ایران و اجرای عاشقانه های موسیقی ملی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید