آخرین خبر

فرهاد قائمیان سفیر صلح جمعیت هلال احمر شد

به گزارش آوای ایرانیان فرهاد قائمیان از بازیگران شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری آیین ملی نکوداشت خدمات داوطلبانه به عنوان هنرمند داوطلب، سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر در ترویج صلح و مهربانی و دوستی میان ملت‌ها شد.

فرهاد قائمیان در یادداشتی به مناسبت این انتخاب نوشت:

«همواره بر آن بودم تا «صلح» را حفظ کنم و آن را رحمت الهی بدانم که به پاس داشتنش، مهربانی‌مان تجلی یابد. چرا که دستان یاری دهنده بسیار مقدس است و ایثار را به گل می‌نشاند. من بر این باورم که برای تحقق صلح جهانی، آرام و بدون مرز با خود صلح کنیم و این فضیلت الهی را به جان مایه خویش بنشانیم تا عدالت جاری شود.

من صلح طلبم؛ طلب «صلح» برای نجات «صلح»؛ می‌جنگم تا «صلح» را آزاد سازم. چرا که زندگانی را بَهرِ صلحی می‌دانم که مامن امن آن آغوش آرام خداوند است که لحظه‌ای ناآرامی و آشوب را با خود ندارد. صلح دست یافتنی است. با او سازش کنیم تا او نیز ما را بسازد.

تسکین آلام بشری نمادی از آرامش است و این آرامش برای برقراری تفاهم و دوستی، نشان صلح پایدار میان ملت‌هاست. صلیب سرخ، هلال احمر و یا هر آنچه که پیام‌آور نوع دوستی و همزیستی نیک است، حق احیای حیاتی است که ما آن‌ را صلح می‌نامیم. صلح و نجات، قرار مهربانی است؛ قرار همدلی، کنار هم بودن و با هم بودن. صلح، بامدادی است که با مهر طلوع می‌کند و با عشق به شب می‌رسد. صلح، حال خوب است، صمیمانه ای است به دور از هر ناامیدی و تنهایی.

من صلح را آن گونه می‌ستایم که سرزمینی چون غزه، دیگر خاک داغ حادثه نباشد و من در پناهگاه دلم، خانه‌ای بی دلهره تا ابدیت برای آن مظلومان مقاومت و شهادت بنا سازم تا طعم صلح و آزادی، تلخی فریادهای فروخورده در خون را از آن ستاره‌های بی لبخند بزداید و دیگر هیچ کودکی برای مدرسه رفتنش خون ندهد.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فرهاد قائمیان سفیر صلح جمعیت هلال احمر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید