آخرین خبر

کتاب زندگی حضرت خدیجه منتشر شد

به گزارش آوای ایرانیان کتاب زندگی بانوی قریش خدیجه بنت خویلد نوشته محمدجواد گودینی کارشناس تاریخ اسلام و استاد دانشگاه به‌تازگی توسط انتشارات میراث ماندگار قم در ۸۶ صفحه روانه بازار نشر شده است.

این اثر تاریخی- روایی در سال جدید (۱۴۰۲) به چاپ رسیده و به فرازهایی از زندگی نخستین بانوی مسلمان، همسر فداکار رسول اکرم (ص) و مادر کوثر یعنی حضرت خدیجه کبری (س) می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم:

خدیجه (س) از جایگاهی بی نظیر در دفاع از آئین نوپای اسلام برخوردار بود و در کنار ابوطالب، مهمترین یاور و پشتیبان پیامبر (ص) در شهر مکه به شمار می‌رفت. خاتم پیامبران (ص) نیز او را دوست می‌داشت و رازدار خویش دانسته و پس از رحلت وی، نیکوترین الفاظ و جمله‌های مهر آمیز را نثارش می‌فرماید.

در روایتی از پیامبر (ص) چنین آمده است: بهشت به چهار تن از زنان اشتیاق دارد: مریم دخت عمران، آسیه دخت مزاحم و همسر فرعون، خدیجه دخت خویلد و فاطمه دخت محمد (ص).

او مادر فرزندان پیامبر (ص) – به جز ابراهیم پسر کوچک رسول خدا که در کودکی چشم از جهان فروبست و مادرش ماریه قبطیه نام داشته- بوده و از شایسته‌ترین بانوان اسلام محسوب می‌شود که در اخلاق، جانبداری از آئین توحید و دفاع از گفتمان راستین پیامبر اکرم (ص)، فداکاری، وفاداری، نیک شوهر داری و تربیت فرزندانی شایسته و دیگر فضیلت‌های انسانی همچون راستی و پاکدامنی، الگویی شایان برای همه ی مسلمانان از مرد و زن محسوب می‌گردد.

سرانجام خدیجه کبری (س) در سن ۶۵ سالگی به سال دهم بعثت در شهر مکه چهره در نقاب خاک کشید و رسول خدا (ص) را با کوهی از مشکلات تنها گذارد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کتاب زندگی حضرت خدیجه منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید