آخرین خبر

«ده سالگی» و«آسمان دوست‌داشتنی» به اسپانیا می‌روند/«رم» در انگلیس

 

به گزارش اوای ایرانیان پویانمایی‌های کوتاه «ده سالگی» و «آسمان دوست داشتنی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش انیمیشن سی‌وپنجمین جشنواره فیلم ژیرونا اسپانیا راه پیدا کردند.

 

پویانمایی ۱۸ دقیقه‌ای «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری و پویانمایی ۱۴ دقیقه‌ای «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شدند.

 

برگزارکنندگان جشنواره ژیرونا اسپانیا کشف استعدادهای نوظهور را در انتخاب فیلم‌ها مد نظر دارند. همچنین سعی می‌کنند فیلم‌هایی را انتخاب کنند که مخاطبان این نوع سینما را به تفکر وادارند.

 

فیلم‌های راه یافته به این جشنواره در بخش‌های فیلم بلند، انیمیشن، فیلم کوتاه، مستند، کودک و نوجوان، ویدیوکلیپ طبقه‌بندی می‌شوند.

 

سی و پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم ژیرونا از ۱۶ تا ۱۹ آبان ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳) در شهر کاتالونیای اسپانیا برگزار می‌شود.

 

سفر «رم» به انگلیس

 

فیلم کوتاه «رِم» به کارگردانی محمدرضا یاری‌کیا راهی دوازدهمین دوره جشنواره وینچستر انگلیس خواهد شد.

 

این جشنواره که دوازدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد از تاریخ ۲۱ الی ۲۸ آبان برگزار می‌شود.

 

این جشنواره در شهر تاریخی وینچستر انگلستان برگزار می می‌شود و فیلمسازان در ۲ بخش داستانی کوتاه و بلند در ژانرهای متنوع فیلم‌های خود را به رقابت می‌گذارند.

 

در خلاصه داستان «رم» آمده است: «پنجمین مرحله از خواب رم نام دارد. در این مرحله مغز بیشترین فعالیت خود را می‌کند و اندام‌ها داوطلبانه فلج می‌شوند.»

 

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمدرضا یاری‌کیا، بازیگران: رسول قادری، عاطفه مکوندی، مدیر تصویربرداری: شاهین عراقی، دستیار اول کارگردان و منشی صحنه: سارا داوری، طراح گریم: هانیه بابایی، صدابردار: حسین سلیمی، مدیر تولید: سید حسین میرزکی، مدیر تدارکات: علی هوشمند، تدوین و صداگذار: روح الله کریمی، عکاس: سینا شاه محمدی، دستیاران تصویر: بهنام آزادی، آرمین ناصری.

 

چند نامزدی برای «نفس» در ایتالیا

 

مستند داستانی «نفس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد رضایی در سه بخش اصلی بهترین فیلم (سینمای دیگر)، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن (کلودیا بورجا) نامزد دریافت جایزه از چهل و سومین دوره جشنواره پالادین طلایی ایتالیا شد.

 

این جشنواره از ۲۰ تا ۲۶ نوامبر برابر با ۲۹ آبان تا ۵ آذر در شهر پالرمو برگزار می‌شود.

 

هنرمندان حاضر در مستند «نفس» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از سرور آشوری‌فر، یلدیز ابرام، ویسل باشچی، ارویل برویلد، کلودیا بورجا، مسعود چنگیز، مهدی خلیل‌زاده، آذر فهیمی، کوروش قزوینیه سروش قهرمانلو و فربد یداللهی.

«نفس» تنهایی و عدم ارتباط آدم‌ها در دوران همه‌گیری کرونا و تأثیر آن بر زیست فردی، خلوت و خلاقیت‌های هنرمندان را در کشورهای مختلف جهان به تصویر می‌کشد.این فیلم بر اساس تصویربرداری خود هنرمندان از زندگی و آفرینش‌های هنری شأن بر اساس طرح و هدایت کارگردان شکل گرفته است

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«ده سالگی» و«آسمان دوست‌داشتنی» به اسپانیا می‌روند/«رم» در انگلیس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید